2

نیروگاه گتوند در تولید انرژی برق‌آبی رکورد زد

  • کد خبر : 128627
  • 26 فروردین 1403 - 9:24
نیروگاه گتوند در تولید انرژی برق‌آبی رکورد زد
مدیر بازار برق شرکت آب و نیرو گفت: نیروگاه گتوند در سال ۱۴۰۲ در بین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور بالاترین تولید انرژی برق پاک و تجدیدپذیر را داشته است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  دولت_ پاد، مدیر بازار برق شرکت آب و نیرو گفت: نیروگاه گتوند در سال ۱۴۰۲ در بین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور بالاترین تولید انرژی برق پاک و تجدیدپذیر را داشته است.

رکوردزنی نیروگاه گتوند در تولید انرژی به‌گونه‌ای حاصل شد که این نیروگاه نسبت به سه نیروگاه بالادست خود ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده کمتری دارد و این بدین معنی است که واحدهای نیروگاه گتوند با ساعات کارکرد بسیار بالایی به‌عنوان یک نیروگاه بار پایه در حال تولید پایدار بوده‌اند و در طول مدت فصل تابستان تقریباً به‌صورت ۲۴ ساعته در مدار تولید قرار داشته‌اند.

این موضوع ضمن اینکه انجام تعمیرات به هنگام و دقیق و پایش مستمر واحدها و تجهیزات نیروگاه را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد، ضرورت اجرای فاز توسعه نیروگاه گتوند را دوچندان کرده است، به‌طوری‌که مراحل اجرای این طرح در شرکت آب و نیرو باوجود مشکلات در تأمین منابع مالی به جد در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128627

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.