1
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خبر داد:

همکاری مردم و صنایع در برنامه‌های مدیریت مصرف، رمز موفقیت تامین برق پایدار/ تامین برق صنایع سیمان و فولاد متناسب با نیاز بازار

  • کد خبر : 79441
  • 27 خرداد 1401 - 18:41
همکاری مردم و صنایع در برنامه‌های مدیریت مصرف، رمز موفقیت تامین برق پایدار/ تامین برق صنایع سیمان و فولاد متناسب با نیاز بازار
"مصطفی رجبی مشهدی" در گفت‌وگو با بخش خبر ۱۴ شبکه یک سیما، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توافقی که مابین وزارت صمت و ‌نیرو صورت گرفت از نیمه خردادماه، صنایع بزرگ و بخش کشاورزی، با تغییر و جابه جایی زمان تولید از روز به شب، همکاری خود را با صنعت برق آغاز کردند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران رمز موفقیت تامین برق پایدار کشور را تداوم همکاری مردم و صنایع در برنامه‌های مدیریت مصرف اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مصطفی رجبی مشهدی” در گفت‌وگو با بخش خبر ۱۴ شبکه یک سیما، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توافقی که مابین وزارت صمت و ‌نیرو صورت گرفت از نیمه خردادماه، صنایع بزرگ و بخش کشاورزی، با تغییر و جابه جایی زمان تولید از روز به شب، همکاری خود را با صنعت برق آغاز کردند.
​وی ادامه داد: این همکاری‌ها بر اساس برنامه‌ای است که وزارت نیرو پیش از شروع زمان اوج مصرف برق با وزارت صمت منعقد کرده است.
رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی مشمول طرح‌های مدیریت مصرف نمی‌‌شوند و اگر مشمول زمان‌بندی باشند، این زمان‌بندی متناسب با شرایط هر صنعت است.
وی ادامه داد: صنایع فولاد و سیمان، تعطیلات تابستانی خود را به ساعت‌های اوج مصرف و اوج بار ماه‌های گرم موکول کردند تا در سایر ساعات، انرژی را به صورت کامل برای این صنایع فراهم کنیم.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه انرژی مورد نیاز برای ۵ میلیون تن سیمان را تامین خواهیم کرد، گفت: از شب گذشته در بخش فولاد نیز گشایش‌های دیگری را برای آنان عملیاتی کردیم.
رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که کاهش برق تحویلی به صنایع را در زمان اوج مصرف چگونه جبران می‌کنید، افزود: این کاهش در مقایسه با سال گذشته قابل قیاس نیست؛ به طور مثال محدودیت شرکت‌های صنعتی تنها یک روز در هفته است در صورتی که در سال گذشته محدودیت شرکت‌های صنعتی روزانه انجام می‌شد.
وی ادامه داد: اکنون فقط یک روز در هفته و از ساعت ۱۱ الی ۲۳ اعمال می‌شود و در روزهای دیگر و ساعات دیگر حتی اگر شیفت شب را راه‌اندازی کنند انرژی را به‌طور کامل تحویل خواهند گرفت.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با انجام برآورد و محاسبات ما کمتر از ۱۰ درصد انرژی در طول دوره اوج مصرف کمتر تحویل صنایع داده خواهد شد که با استفاده از  شیفت‌های شب کار و یا بعد از دوره محدودیت ان‌شاءالله به طور کامل جبران خواهد شد تا در تولید ‌محصولات انها اختلالی ایجاد نشود.
سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که طبق توافقاتی که بین وزارت صمت و نیرو صورت گرفته شکل بهره‌برداری صنایع از برق چه تغییری کرده، گفت: امسال برنامه گسترده‌ای را در بخش مصرف طراحی کردیم که در بخش اداری نیز، دولت خود را پیشگام دانست و اقدامات لازم را انجام داد که این اقدامات باعث صرفه جویی خوبی در آن بخش شد.
وی افزود: از هفته‌ی آینده تمام  دستگاه‌های اجرایی و ادارات که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند اخطار دریافت کرده و علاوه بر قطع برق، از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسانیم.
وی افزود: همکاری خوب مردم، تا این  لحظه باعث شده تا تداوم انرژی برق را داشته باشیم این درحالیست که در سال گذشته از ۲۹ اردیبهشت ماه مجبور به اعمال خاموشی شدیم.
رجبی مشهدی در پاسخ به اینکه هدف‌گذاری برای کاهش مصرف برق چگونه است، گفت: هدف گذاری در بخش‌های مختلف متفاوت است.
وی افزود: وزارت نیرو آمادگی دارد برق مازاد مولدهای در اختیار واحدهای صنعتی را با قیمت خوب خریداری کند.
وی تاکید کرد: ناترازی‌های تولید و مصرف برق سال گذشته را علاوه بر افزایش تولید و احداث نیروگاه‌های وزارت نیرو و اقدامات سمت مصرف را برای حفظ پایداری شبکه و تامین برق پایدار بکار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=79441
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.