1

هند به دنبال ذخیره نفت در آمریکا

  • کد خبر : 25811
  • 06 خرداد 1399 - 11:17
هند به دنبال ذخیره نفت در آمریکا
دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد: دهلی نو به دنبال خرید نفت ارزان قیمت آمریکا و ذخیره آن در مخازن نفتی این کشور است.

هند به دنبال ذخیره نفت در آمریکا
دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد: دهلی نو به دنبال خرید نفت ارزان قیمت آمریکا و ذخیره آن در مخازن نفتی این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، استرالیا نیاز اقدامی مشابه هند انجام داده است. دولت استرالیا نیز ماه گذشته اعلام کرد که نفت خریداری شده از آمریکا را در ذخایر استراتژیک در این کشور ذخیره خواهد کرد تا بتواند از قیمت ارزان نفت بهره ببرد.

وزیر نفت هند افزود: ما در حال بررسی ذخیره نفت خود در یک کشور متفاوت هستیم. ما قصد داریم نفت ارزان را که از آمریکا خریداری کرده‌ایم در این کشور ذخیره کنیم.
از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون قیمت نفت در بازارهای جهانی تا ۴۰ درصد کاهش یافته است اما در هفته‌های اخیر، به دلیل تلاش‌های سازمان اوپک برای کاهش عرضه این محصول، قیمت رو به افزایش بوده است.

پرادان اعلام کرد: هند به عنوان سومین کشور مصرف کننده و وارد کننده نفت در جهان، ظرفیت ذخیره‌های نفتی خود با حجم ۵.۳۳ میلیون تن نفت خام را تکمیل کرده است و ۸.۵ تا ۹ میلیون تن نفت دیگر را بر روی نفتکش‌ها در مناطق مختلف جهان از جمله خلیج فارس ذخیره کرده است.
شرکت‌های نفتی هند نیز تانکرها و حتی لوله‌های نفتی خود را از نفت خام پر کرده‌اند.
هند در حال ساخت ذخایر استراتژیک جدید نفتی با ظرفیت ۵.۶ میلیون تن است. وزیر نفت هند اعلام کرده است که این کشور علاقه مند به سرمایه گذاری خارجی برای تکمیل این ذخایر است.

پالایش نفت هند به کمترین سطح خود در دو دهه گذشته رسید

قرنطینه سراسری هند و شیوع ویروس کرونا سبب شده است تا تقاضا برای سوخت در هند به شکل قابل توجهی کاهش یابد. در نتیجه پالایش نفت در این کشور در ماه آوریل ۸.۲۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.
این کمترین سطح پالایش نفت در هند از سال ۲۰۰۳ تاکنون است.

قرنطینه سراسری هند که از تاریخ ۲۵ ماه مارس تاکنون ادامه داشته است، مردم این کشور را مجبور به حضور در خانه‌ها کرده و فعالیت‌های صنعتی را متوقف ساخته است. تقاضا برای سوخت در هند در ماه آوریل ۴۵.۸ درصد کاهش یافته است.
در ماه آوریل، پالایشگاه‌های هند ۱۴.۷۵ میلیون تن نفت خام یا ۳.۶۰ میلیون بشکه نفت خام در روز را پالایش کردند. کاهش تقاضا برای سوخت شرکت‌های نفتی هند را مجبور به توقف واردات این محصول کرده است.

همچنین کاهش تقاضا سبب شده است تا پالایشگاه‌های نفتی هند، ظرفیت فعالیت خود را کاهش دهند. شرکت نفت هند که بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی این کشور است، در ماه گذشته با ۵۳ درصد از ظرفیت خود فعالیت کرده است.
هند به عنوان سومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان، بیش از ۸۰ درصد نیاز به نفت خود را از طریق واردات تامین می‌کند. ظرفیت سالانه پالایش نفت هند حدود ۲۵۰ میلیون تن است.
مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25811

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.