2

واحدهای جدید نیروگاه طرشت تا پیک سال آینده وارد مدار می‌شوند

  • کد خبر : 65807
  • 21 آذر 1400 - 12:42
واحدهای جدید نیروگاه طرشت تا پیک سال آینده وارد مدار می‌شوند
فرشید حدادی با اشاره به اینکه مراحل نصب واحدهای جدید نیروگاه طرشت همزمان با جمع‌آوری واحدهای فرسوده این مجموعه سرعت بیشتری گرفته است، افزود: نيروگاه طرشت دارای ۴ واحد بخار آلستوم با ظرفیت نامی ۵۰ مگاوات و سیستم خنک‌کن برج تر برای تامین برق تهران در دهه ۳۰ شمسی احداث شده است.

مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت برق حرارتی گفت: دو واحد گازسوز جدید نیروگاه طرشت در صورت تامین مالی به موقع پروژه، قبل از پیک سال آینده با شبکه سراسری سنکرون شده و مابقی واحدها نیز تا شهریور ۱۴۰۱ به شبکه برق کشور متصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، فرشید حدادی با اشاره به اینکه مراحل نصب واحدهای جدید نیروگاه طرشت همزمان با جمع‌آوری واحدهای فرسوده این مجموعه سرعت بیشتری گرفته است، افزود: نیروگاه طرشت دارای ۴ واحد بخار آلستوم با ظرفیت نامی ۵۰ مگاوات و سیستم خنک‌کن برج تر برای تامین برق تهران در دهه ۳۰ شمسی احداث شده است.
وی با تاکید بر اینکه این نیروگاه در آن مقطع زمانی بیش از ۵۰ درصد انرژی الکتریکی مورد نیاز تهران را تامین می‌کرد، اضافه کرد: اما با توجه به قدمت بالا، راندمان پایین (حدود ۲۰ درصد) و حجم بالای آب مصرفی (بالغ بر سه هزار مترمکعب در روز) واحدهای موجود،‌ جایگزینی ۶ واحد موتور گازسوز با ظرفیت نامی هر واحد ۹.۸ مگاوات با راندمان ۴۶.۳ درصد و بازنشسته کردن واحدهای فعلی در دستور کار شرکت مادرتخصصی برق حرارتی قرار گرفت.

 

نیروگاهیان

حدادی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه با خروج دو واحد بخار از مهرماه امسال آغاز شده است، گفت: در مرحله اول سازه سیستم خنک‌کن ظرف مدت ۴۵ روز تخریب و جمع‌آوری گردید. در حال حاضر نیز تخریب فونداسیون حوضچه آب و پداستال‌های موجود در جریان است و با استقرار پیمانکار ساختمانی فاز دوم عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
مجری طرح‌های نیروگاهی شرکت برق حرارتی ادامه داد: در بخش تامین تجهیزات نیز واحدهای موتور گاز سوز ثبت سفارش شده است و اقدامات و هماهنگی‌های لازم جهت تست واحدها در کارخانه سازنده اروپایی و تحویل دو واحد در سایت تا پایان سال جاری صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین پیمانکارهای داخلی دست دوم ساخت ایستگاه گاز جدید به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب، سازنده ترانسفورماتورهای ۵۰MVA  و ترانس کمکی و نیز سازنده تابلوهای فشار متوسط و فشار ضعیف تعیین شده‌اند و تجهیزات مذکور در حال ساخت هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=65807
  • نویسنده : مهدی داودی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.