7
مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

واحدهای گازی نیروگاه جدید زرند پیک سال آینده وارد مدار می‌شوند

  • کد خبر : 40706
  • 25 دی 1399 - 15:47
واحدهای گازی نیروگاه جدید زرند پیک سال آینده وارد مدار می‌شوند
"محسن طرزطلب" در جریان بازدید از مراحل ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند استان کرمان، گفت: در راستای اجرای سياست‌های صنعت برق كشور، این نیروگاه با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت 484 مگاوات در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت:‌ واحدهای اول و دوم گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات برای پیک مصرف برق تابستان سال آینده وارد مدار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن طرزطلب” در جریان بازدید از مراحل ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند استان کرمان، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور، این نیروگاه با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: عملیات اجرایی احداث این نیروگاه از اوایل سال گذشته آغاز شده و روند اجرای آن با اتکا به متخصصان بومی و تجهیزات ساخت داخل در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی نیروگاه از مرز ۶۰ درصد گذشته است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد نخست گازی نیروگاه خردادماه و واحد دوم آن نیز تیرماه سال آینده وارد مدار خواهند شد تا نقش موثری در تامین برق پایدار پیک تابستان ۱۴۰۰ داشته باشند.
طرزطلب با اشاره به اینکه با تکمیل واحد گازی نیروگاه ۳۲۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان کرمان افروده می‌‎شود، افزود: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضا و کمک به افزایش پایداری شبکه سراسری برق کشور، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف برق منطقه، اشتغال‌زایی، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.
گفتنی است، نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند در کیلومتر ۲۰ شهر زرند در مجاورت روستای علی‌آباد استان کرمان و در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در حال احداث است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=40706
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.