3

واحدهای گازی نیروگاه زرند تا پیک سال آینده وارد مدار می‌شوند

  • کد خبر : 66135
  • 24 آذر 1400 - 16:46
واحدهای گازی نیروگاه زرند تا پیک سال آینده وارد مدار می‌شوند
محسن طرزطلب در جریان بازدید از روند ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند کرمان با اعلام این خبر، افزود: پروژه احداث این نیروگاه در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند تا پیک مصرف برق سال آینده وارد مدار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محسن طرزطلب در جریان بازدید از روند ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند کرمان با اعلام این خبر، افزود: پروژه احداث این نیروگاه در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت برق حرارتی ادامه داد: پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاروزی و مصارف عمومی و خانگی و همچنین اشتغال‌زایی از دیگر مسائلی است که در روند ساخت این نیروگاه مورد توجه قرار گرفته است.
طرزطلب پیشرفت ساخت واحد اول نیروگاه را بیش از ۸۳ درصد برشمرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا هر دو واحد گازی این نیروگاه را بهار سال آینده به بهره‌برداری برسانیم تا این واحدها برای روزهای اوج مصرف برق تابستان سال ۱۴۰۱ جهت کمک به شبکه برق کشور وارد مدار شوند.
نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند در ۱۰ کیلومتری جاده زرند به کرمان در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66135
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.