2

واحدیک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 78072
  • 08 خرداد 1401 - 22:28
واحدیک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت
نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار به ظرفیت هر کدام ۴۴۰ مگاوات است که ۳ واحد بخار آن پس از انجام تعمیرات میاندور‌های در مدار تولید بوده و واحد ۴ بخار نیز طبق برنامه و به منظور ایجاد آمادگی لازم برای پیک مصرف تابستان، روز‌های پایانی تعمیرات اساسی را سپری می‌کند.

واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از انجام تعمیرات میاندوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر گفت: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران از روز ششم اردیبهشت ماه به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود پس از ۲۷ روز فعالیت تعمیراتی مجدداً به مدار تولید بازگشت.

 

نیروگاهیان

سید موسی نظام زاده افزود: در طول تعمیرات این واحد فعالیت‌های مختلفی به شرح زیر بر روی تجهیزات واحد صورت پذیرفت: قلیاشوئی بویلرو ایرپری هیترها، تعویض لوله‌های کولر آب سرویس شمالی، تعویض اکسپنشن خروجی پمپ آب دریای شماره دو، اسید شویی کندانسور اصلی سمت شرق و جت پرژر بخشی از لوله‌های سمت غرب، اسید شویی کندانسور فرعی، رفع نشتی هیتر فشار قوی شماره ۷، تست غیر مخرب پره‌های ردیف آخر توربین فشار ضعیف و فیدپمپ توربینی، تعویض ترموکوپل‌های بویلر (NA۱۴T۰۱۳/۱۴) و انجام سایر فعالیت‌های تعمیراتی که با خروج واحد منوط شده بود.

او گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار به ظرفیت هر کدام ۴۴۰ مگاوات است که ۳ واحد بخار آن پس از انجام تعمیرات میاندور‌های در مدار تولید بوده و واحد ۴ بخار نیز طبق برنامه و به منظور ایجاد آمادگی لازم برای پیک مصرف تابستان، روز‌های پایانی تعمیرات اساسی را سپری می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78072
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.