3
پس از اتمام تعميرات مياندوره اي:

واحد دو بخاری نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 69257
  • 04 بهمن 1400 - 14:48
واحد دو بخاری نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت
نيروگاه شهيدسليمي نکا با ظرفيت توليد 2214 مگاوات به عنوان يکي از بزرگترين نيروگاه هاي کشور، سهم بسزايي در تأمين و پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد

واحد دو بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا به ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات میاندوره ای و فعالیتهای مهم و غیر معمول دوره ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نیروگاه نکا روی خط خبر، این واحد که با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی در فصل زمستان از مدار خارج شده بود پس از ۶۳ روز فعالیت تعمیراتی در حوزه های مختلف بخصوص جابجایی و تعویض ترانس اصلی مجدد به مدارتولید بازگشت.

 

 

نیروگاهیان

این گزارش می افزاید، در طول تعمیرات این واحد فعالیتهای مختلفی به شرح زیر بر روی تجهیزات صورت پذیرفت: بازدید، سرویس، تست و تنظیم تجهیزات اندازه گیری کنترلی و حفاظتی بخشهای الکتریک و ابزاردقیق، بازدید و سرویس ولوها(شیرهای صنعتی)، اکچویتورها(محرکها)، الکتروموتورها، پمپها، مبدلهای حرارتی و تجهیزات باسبارHV (ولتاژبالا) و LV(ولتاژ پایین)، قلیاشویی بویلر و ایرپری هیترها، اسیدشویی کندانسور اصلی، دمونتاژ هیتر فشار قوی شماره ۷ ، تعویض لوله های دیواره جنوبی بویلر به میزان ۷۵ مترمربع ، رادیوگرافی لوله های سقف بویلر و تعویض لوله های معیوب، تنظیم ارتفاع مشعلهای بویلر، بازدید پره های ردیف آخر توربین فشار ضعیف و فیدپمپ توربینی، جابجائی و تعویض ترانسAT(اصلی) و تعویض بوشینگهای سمت HV(فشار قوی)، تعویض تابلوی موتور درایو(گرداننده) تپ چنجر ترانس اصلی، بررسی درجه حرارت یاتاقان بالایی الکتروموتورRM11 (کندانسیت پمپ)، رفع نشتی از کانال دود قبل از ایرپری هیتر و بدنه آن، بازدید محور والو آب دریای خروجی کندانسور فرعی و …

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=69257
  • ارسال توسط :
  • منبع : نیروگاه نکا روی خط خبر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.