3

واحد شماره یک نیروگاه طوس به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 90802
  • 05 آذر 1401 - 23:32
واحد شماره یک نیروگاه طوس به مدار تولید بازگشت
"غفوری‌نژاد" عنوان کرد: واحد یک نیروگاه طوس که به‌منظور انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای، از مدار تولید خارج شده بود مجددا به مدار تولید بازگشت.

مدیر دفتر مهندسی و نظارت نیروگاه طوس از وارد مدار شدن واحد شماره یک این نیروگاه، با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات، پس از ۱۵ روز کار فشرده تعمیراتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “غفوری‌نژاد” عنوان کرد: واحد یک نیروگاه طوس که به‌منظور انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای، از مدار تولید خارج شده بود مجددا به مدار تولید بازگشت.

مدیر دفتر مهندسی و نظارت نیروگاه طوس با اشاره به‌اینکه تعمیرات میان‌دوره‌ای این واحد هم‌زمان با تعمیرات اساسی واحد ۳ انجام شد، افزود: با اتمام تعمیرات این واحد، تعمیرات میان‌دوره‌ای تمامی واحد ها به‌پایان رسیده و آمادگی کامل برای گذر از پیک زمستان سال جاری وجود دارد.

 

 

نیروگاهیان

غفوری‌نژاد تصریح کرد: با تلاش و همت کارکنان این شرکت، در طول این تعمیرات اقدامات و فعالیت‌های مختلفی شامل تعویض روغن یاتاقان الکتروموتور اف‌دی‌فن و جی‌آر‌فن، بازدید و پکینگ‌گذاری چند نمونه از والوها، بازدید و سروی مسیرهای سوخت و آب و بخار، کار بر روی متعلقات توربین، ترمیم لوله‌ها و رفع نشتی‌های موجود در سیستم، چک و تمیزکاری دیودهای گردان، زغال‌های ارت توربین و ژنراتور، فیلترهای اکسایتر، کولرهای ترانس ژنراتور و ترانس‌های مصرف داخلی و لوکومات، سرویس الکتروموتورها، تست رله‌های محلی ترانس‌ها، چک و آچارکشی بریکرها،چک و تنظیم ترانسمیترهای هوا و سوخت، چک و بازدید کنترل‌والوها، سلونوئید والوها، شات‌آف والوها، بازدید و سرویس ادوات سوپروایزری توربین، ایگنایتور مشعل‌ها، پوش‌باتون‌ها، چک‌کردن حفاظت‌های مهم بویلر، انجام شد.

شایان ذکر است، نیروگاه طوس باظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور، بیش از ۱٫۱درصد برق کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=90802
  • نویسنده : مسعود سهامیان مقدم
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.