2

واحد شماره ۵ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق پیوست

  • کد خبر : 98973
  • 20 اسفند 1401 - 12:44
واحد شماره ۵ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق پیوست
با تلاش همكاران، واحد شماره ۵ این نیروگاه را پس از تعمیرات اساسی مورد بهره برداری قرار داده و هم اکنون با حداکثر توان تولیدی، پشتیبان شبکه سراسری برق کشور و خدمت رسان مردم و صنایع استان خوزستان در سال جاری و به ويژه در بهار و تابستان سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵ نیروگاه رامین اهواز پس از تعمیرات اساسی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محسن حافظی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به تخصص و تجارب ارزشمند کارکنان نیروگاه اظهار داشت : استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی و وجود صنایع  مختلف، دومین استان پرمصرف کشور از لحاظ انرژی برق پس از استان تهران می باشد و تامین پایدار این انرژی ، شرایط حساسی را برای صنعت برق و بخصوص این نیروگاه ایجاد می کند که تحقق این مهم جز با بهره برداری صحیح ،‌ تعمیرات اصولی و همت والای کارکنان میسر نمی شود.

حافظی مهمترین اقدامات تعمیراتی واحد شماره ۵ را تعویض ۸ عدد پره استیج ۲۷ توربین، تعمیر و اصلاح والوهای پروانه ای خروجی کندانسور ، تعمیر و بازسازی یاتاقانهای پایین ایرهیترها، تست و تعویض تیوبهای معیوب بویلر در بخش فشار ضعیف و متوسط کوره ، نصب شعله بینهای حفاظتی ، اسید شویی هر دو شاخه کندانسور ، شستشوی پکینگ ها و قطره گیرهای برجهای خنک کن ، لایروبی استخرهای برجهای خنک کن ، ساخت و تعویض  کامل استند اسکرین پمپ گردشی  A، بهینه سازی سیستم کنترل توربین و تعویض سیلندر سروموتور استاپ والو شاخه B سیلندر IP ، اصلاح ایرگپ ژنراتور اعلام کرد.

 

 

نیروگاهیان

وی افزود: با تلاش همکاران، واحد شماره ۵ این نیروگاه را پس از تعمیرات اساسی مورد بهره برداری قرار داده و هم اکنون با حداکثر توان تولیدی، پشتیبان شبکه سراسری برق کشور و خدمت رسان مردم و صنایع استان خوزستان در سال جاری و به ویژه در بهار و تابستان سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

گفتنی است؛ نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی را در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98973
  • نویسنده : شهریار بهلول
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.