7

واحد شماره ۵ نیروگاه رامین اهواز به مدار تولید بازگشت/ افزایش ۳۱۵ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه

  • کد خبر : 28036
  • 10 تیر 1399 - 22:17
واحد شماره ۵ نیروگاه رامین اهواز به مدار تولید بازگشت/ افزایش ۳۱۵ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه
در این راستا روتور ژنراتور واحد شماره پنج نیروگاه مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت و به دلیل شرایط خاص روتور، سیستم تحریک ژنراتور از حالت دینامیکی به حالت استاتیکی تغییر شکل یافت.

واحد شماره پنج نیروگاه رامین اهواز پس از هشت ماه کار تعمیراتی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، خلیل محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اعلام این خبر افزود: واحد شماره پنج این نیروگاه که با حادثه شکست روتور توربوژنراتور در آبان‌ماه سال گذشته از مدار خارج شده بود با تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خرید روتورها بسیار پرهزینه است و از طرفی ساخت روتور نیز نیاز به زمان طولانی دارد به همین جهت ترمیم روتور فعلی در دستور کار قرار گفت.

نیروگاهیان

محمدی افزود: در این راستا روتور ژنراتور واحد شماره پنج نیروگاه مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت و به دلیل شرایط خاص روتور، سیستم تحریک ژنراتور از حالت دینامیکی به حالت استاتیکی تغییر شکل یافت.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: همچنین کار تعمیرات میان دوره‌ای تجهیزات جانبی از جمله برج‌های خنک کن نیروگاه، الکتروموتورهای فشار قوی و فن‌های مرتبط با بویلر نیز تحت تعمیر و بازسازی قرار گرفتند و نهایتاً پس از رفع اشکالات، این واحد ۳۱۵ مگاواتی به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

گفتنی است: نیروگاه رامین اهواز دارای ۶ واحد تولیدی می‌باشد و در حال حاضر تمامی واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق هستند و نقش مهمی را در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=28036

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.