5

واحد گازی نیروگاه سهند تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود/ تامین آب نیروگاه از طریق پساب تصفیه شده

  • کد خبر : 77913
  • 07 خرداد 1401 - 11:39
واحد گازی نیروگاه سهند تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود/ تامین آب نیروگاه از طریق پساب تصفیه شده
علیرضا نصراللهی در جریان سفر به شهرستان بناب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی سهند، افزود: این نیروگاه کلاس اف دارای یک واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۴ مگاواتی با مجموع ظرفیت ۴۵۱ مگاوات است.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه عمده تجهیزات اصلی نیروگاه‌ سیکل‌ترکیبی سهند وارد کارگاه شده است، گفت: امیدواریم با تامین به موقع منابع مالی بتوانیم تا تابستان سال آینده واحد گازی این نیروگاه را وارد مدار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، علیرضا نصراللهی در جریان سفر به شهرستان بناب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی سهند، افزود: این نیروگاه کلاس اف دارای یک واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۴ مگاواتی با مجموع ظرفیت ۴۵۱ مگاوات است.

وی پیشرفت پروژه را بیش از ۳۷ درصد برشمرد و گفت: عمده تجهیزات اصلی از قبیل توربین، ژنراتور، ترانس و… وارد کارگاه شده است و امیدواریم مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته با تامین به موقع منابع مالی بتوانیم تا تابستان سال آینده واحد گازی این نیروگاه را به عنوان چهارمین واحد گازی از سری نیروگاه‌های کلاس اف دولتی را وارد مدار کنیم.

 

 

نیروگاهیان

نصراللهی با اشاره به مسئله تامین آب نیروگاه سهند، گفت: با توجه به تنش آبی موجود در کشور و بالطبع آن در منطقه، استفاده از پساب برای تامین آب مورد نیروگاه‌های بخاری و سیکل‌ترکیبی در برنامه‌های شرکت برق حرارتی قرار گرفته است.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی تاکید کرد: بدین منظور به زودی پیمانکار اجرای خط انتقال ۵.۵ کیلومتری پساب و تاسیسات مربوطه از محل تصفیه‌خانه شهرستان بناب انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77913
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.