3
به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی:

واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا از مدار تولید خارج شد

  • کد خبر : 123143
  • 02 اسفند 1402 - 9:54
واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا از مدار تولید خارج شد
واحد یک بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا با ظرفیت 440 مگاوات به منظور انجام تعميرات نیمه اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی برق در پیک مصرف تابستان از مدار تولید خارج شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نیروگاه نکا، واحد یک بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی برق در پیک مصرف تابستان از مدار تولید خارج شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور از ۲۹ بهمن ماه به مدت ۳ ماه از مدار خارج و تحت تعمیرات نیمه اساسی قرار گرفت.

نوراله ادبی فیروزجائی با گسترده، دشوار و حساس خواندن کار تعمیرات، نگهداری و بهره برداری از واحدهای بخاری این نیروگاه، گفت: اهل فن بر این امر واقفند که واحدهای نیروگاهی برای دوره ۳۰ ساله طراحی می شوند، اما عمر واحدهای نیروگاه نکا از ۴۵ سال گذشت، لذا عمر بالای واحدها و لزوم آمادگی برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان شبکه برق کشور بویژه در پیک مصرف تابستان، مسئولیت ما را در مراقبت و حفظ این سرمایه ارزشمند ملی دوچندان میکند، به همین جهت کارکنان این مجموعه بزرگ با توانمندی، تعهد، تخصص و همت جهادی، بیوقفه در تلاشند تا نگذارند بدلیل کهنسالی نیروگاه خللی در تولید انرژی بوجود آید.

♦️وی ادامه داد: در طول تعمیرات این واحد،‏ علاوه بر انجام ۸ هزار فعالیت معمول پیشبینی شده، حسب نیاز ۱۵۵ پروژه نیز در قالب قرارداد فعالیتهای مازاد و غیر معمول تعریف شده است که از اهم پروژه های مذکور می توان به ساخت و نصب بسکتهای لایه گرم و لایه سرد ایرپری هیترها(پیش گرمکن هوای بویلر)، تعویض لوله های استیم کوئل، ورقهای کانال دود و دوکش و لوله های درین زیر واحد، اشاره نمود.

طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخار این نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزارساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار می گیرند، بر همین اساس قبل از این ۵ مرحله تعمیرات اساسی و ۵ مرحله تعمیرات نیمه اساسی در این واحد انجام شد و تعمیرات جاری یازدهمین تعمیرات اساسی این واحد از زمان راه اندازی اولیه این واحد از دوم مهرماه ۱۳۵۸ تاکنون به شمار می رود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123143

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.