4

واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 75214
  • 28 فروردین 1401 - 12:40
واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهیدرجایی به مدار تولید بازگشت
نیروگاه ۲۰۴۲ مگاواتی شهیدرجایی قزوین متشکل از ۱۳ واحد بخاری و گازی با تولید بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال حدود  پنج درصد برق کشور را تامین می‌کند.

واحد شماره چهار بخاری نیروگاه شهیدرجایی قزوین پس از پایان تعمیرات بازدید دوره‌ای، دوباره به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حبیب شریفی، مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی در تشریح خبر بازگشت دوباره این واحد به مدار تولید برق، گفت: واحد ۲۵۰مگاواتی شماره چهار بخاری این نیروگاه که در اسفندماه سال گذشته برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و به منظور بالا بردن سطح آمادگی تولید برق در فصل تابستان از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از ۲۵ روز تلاش بی‌وقفه بدست متخصصان تعمیرات نیروگاه شهیدرجایی دوباره به مدار تولید بازگشت.

شریفی افزود: بازدید از فن‌ها و الکتروموتورهای ۶.۶کیلو ولت، بازدید دوره‌ای مشعل‌ها، بازدید دوره ای بر روی لوله‌های فشار بالا، بازدید دوره‌ای فیلترها، بازدید از تجهیزات فید پمپ‌ها، دمونتاژ، مونتاژ وتست والوهای بای پاس، بازدید سولونوئید والو مشعل‌ها، افزودن پکینگ به والو بای پاس بخار سیل توربین و درین مین استیمهای توربین و تست نشتی لوله‌های فاینال رهیت و…، بخشی از این فعالیت‌های تعمیراتی بود که توسط متخصصان امور مکانیک به انجام رسید.

وی در خصوص فعالیت‌های امور ابزاردقیق در این دوره از تعمیرات بیان داشت: بازدید، تست و تنظیم ترانسمیتر های دبی، کالیبراسیون وتنظیم ترانسمیترهای فشار درام و سطح درام، بازدید و کالیبراسیون آنالایزرهای جدید، فلاشینگ و تنظیم لول سوئیچهای کندانسور، تست سیستم اطفا حریق ترانس‌ها نیز از سوی متخصصان امور تعمیرات ابزاردقیق انجام شده است.

 

 

نیروگاهیان

حبیب شریفی بیان داشت: انجام انواع تست‌ها و بازدیدهای فنی بر روی ژنراتور و سیستم تحریک، بازدید و سرویس بریکرهای ۶.۶ کیلو ولت، تست رله‌های حفاظتی سوئیچگیر ۶.۶کیلو ولت، بازدید از ترمینال باکس و میگر تست الکترو های۶.۶کیلو ولت، بازدید و سرویس بریکرهای ۴۰۰ولت و تست کلیه تجهیزات الکتریکی هم توسط متخصصان الکتریک نیروگاه به انجام رسید .

نیروگاه ۲۰۴۲ مگاواتی شهیدرجایی قزوین متشکل از ۱۳ واحد بخاری و گازی با تولید بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال حدود  پنج درصد برق کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=75214
  • نویسنده : مهرداد رشتاک
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.