3

واحد ۲ بخار نیروگاه نکا از مدار خارج شد

  • کد خبر : 65458
  • 16 آذر 1400 - 15:45
واحد ۲ بخار نیروگاه نکا از مدار خارج شد
سیدموسی نظام‌زاده، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مركز كنترل شبكه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی به مدت ۳۰ روز در تعمیرات میان‌دوره‌ای قرار گرفت.

واحد دو بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا بمنظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای از مدار تولید خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سیدموسی نظام‌زاده، سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی به مدت ۳۰ روز در تعمیرات میاندوره‌ای قرار گرفت.
وی گفت: در طول تعمیرات این واحد فعالیت‌های مختلفی شامل: قلیاشوئی بویلر و ایرهیتر، وکیوم دراپ تست کندانسورهای اصلی و فرعی، رفع اشکال باند اسکرین‌ها، دمونتاژ و جابجائی هیتر فشار قوی شماره هفت، پیگیری ساخت سایلنسرهای ورودی اف دی فن، تعویض لوله‌های دیواره جنوبی بویلر، جابجائی و تعویض ترانس AT، بررسی درجه حرارت یاتاقان بالایی الکتروموتور RM۱۱، رفع نشتی دود از کانال دود قبل از ایرهیتر و بدنه ایرهیترها، لوله‌کشی جهت انتقال آب مسیر ونت یاتاقان‌های ایرهیترها به استارت آپ تانک، ماشین‌کاری محل نشست پکینگ رتورایرهیترها، رفع نشتی محور والو آب دریای خروجی کندانسور فرعی در واحد انجام می‌شود.

 

نیروگاهیان

وی ادامه داد: از ابتدای راه‌اندازی واحد دو بخار در هیجدهم فروردین ماه ۱۳۵۹ تاکنون، پنج تعمیرات اساسی و پنج تعمیرات نیمه اساسی در این واحد انجام شد و تعمیرات میاندوره‌ای واحدهای بخار نیز به فاصله هر شش ماه در هر سال و به منظور آمادگی واحدها جهت تولید پایدار برق انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=65458
  • نویسنده : محمد یزدانی عبدی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.