11

واحد ۲ نیروگاه بعثت به چرخه تولید بازگشت/ نصب نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران

  • کد خبر : 50794
  • 06 خرداد 1400 - 14:14
واحد ۲ نیروگاه بعثت به چرخه تولید بازگشت/ نصب نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران
"مسعود شیخ"، مدیرعامل نیروگاه بعثت با اعلام این خبر افزود: در مدت زمان تعمیرات اساسی این واحد برای اولین بار از روتور توربین ساخته شده به دست متخصصان داخلی که به روش مهندسی معکوس مورد طراحی و ساخت قرار گرفته استفاده شده است که با ساخت این روتور ملی، ایران در زمره چند کشور معدود سازنده روتور توربین بخار قرار گرفت.

واحد دو نیروگاه برق بعثت پس از انجام تعمیرات اساسی به شبکه سراسری تولید برق پیوست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مسعود شیخ”، مدیرعامل نیروگاه بعثت با اعلام این خبر افزود: در مدت زمان تعمیرات اساسی این واحد برای اولین بار از روتور توربین ساخته شده به دست متخصصان داخلی که به روش مهندسی معکوس مورد طراحی و ساخت قرار گرفته استفاده شده است که با ساخت این روتور ملی، ایران در زمره چند کشور معدود سازنده روتور توربین بخار قرار گرفت.
وی ادامه داد: این واحد با توان نامی ۸۲٫۵ مگاوات که به منظور انجام تعمیرات اساسی و برای کسب آمادگی تولید برق پایدار از مدار خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های پیش بینی شده مجددا به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه بعثت یادآور شد: در مدت زمان تعمیرات اساسی این واحد تمامی تجهیزات اعم از ژنراتور، الکتروموتورها، بویلر، سیستم خنک کاری، پمپ‌ها، فن‌ها به طور کامل سرویس و تست شده و پس از اطمینان از کارکرد نرمال و مطلوب آن‌ها، واحد جهت تولید با حداکثر توان خود راه‌اندازی شد.
شیخ تاکید کرد: بسیاری از تجهیزات واحدهای نیروگاه بعثت با قدمت بیش از ۵۵ سال دچار فرسودگی بوده و به دلیل وجود تحریم‌ها امکان تهیه قطعات یدکی و جایگزین از خارج کشور میسر نمی‌باشد؛ بدین منظور با توجه به نیاز مبرم به تعویض اجزای حیاتی واحدها، تمامی قطعات و ماشین آلات توسط متخصصان و کارشناسان نیروگاه طراحی و با همت صنعت‌گران توانمند کشور با موفقیت در داخل ایران ساخته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50794
  • نویسنده : زهرا جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.