6
پس از انجام تعمیرات نیمه اساسی:

واحد ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 122593
  • 26 بهمن 1402 - 12:51
واحد ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبكه برق کشور برای ارتقاء آمادگی و رفع محدودیت های تولید، به مدت 114 روز از مدار خارج و تحت تعميرات نیمه اساسی قرار گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از تولیدبرق نکا ، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور برای ارتقاء آمادگی و رفع محدودیت های تولید، به مدت ۱۱۴ روز از مدار خارج و تحت تعمیرات نیمه اساسی قرار گرفت.

نوراله ادبی با گسترده، دشوار و حساس خواندن کار نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با بیش از ۴ دهه کارکرد، گفت: عمر بالای واحدهای نیروگاه و لزوم آمادگی واحدها برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان شبکه برق کشور، مسئولیت ما را در مراقبت و حفظ این سرمایه ارزشمند ملی دوچندان می کند، به همین جهت کارکنان این مجموعه بزرگ با توانمندی، تخصص، ابتکار و خلاقیت، تلاش بی وقفه و همت جهادی توانسته اند خلاء کهنسالی نیروگاه را پرکنند و نگذارند خللی در تولید انرژی نیروگاه بوجود آید و همچنان نقش مؤثری در تأمین برق مورد نیاز شبکه برق کشور داشته باشد.

♦️وی ادامه داد: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیتهای معمول تعمیراتی و در راستای رفع یکی از موانع مهم محدودیت تولید این واحد، لوله های اواپراتور سقف بویلر بطور کامل تعویض شد و طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر است تا قبل از ورود به پیک مصرف تابستان، لوله های رهیت ۱ و ۲ این واحد نیز تعویض گردد.

ادبی همچنین مهمترین فعالیتهای انجام شده در بخش مکانیک را تعمیرات اساسی توربین فشار ضعیف، ژنراتور، فیدپمپ توربینی، مبدلهای توربین، محرکهای موتوری و پنوماتیک، تنظیم زاویه مشعلها ، تعویض ورقهای کانال دود، دودکش و قیفی بویلر، برشکاری و جوشکاری کپ مسیر اسیدشویی بویلر و تعویض ساپورتینگ تیوپ بویلر( دیگ بخار) عنوان کرد.

وی تست کارتهای دکانتیک، رکتی فایر و ترانسمیترها، تست، تنظیم، کالیبراسیون و سرویس کنتورهای مازوت، ترموکوپلهای توربین، توربوماکس، ترانسمیترهای فشار و فلوی بویلر و توربین، پرشر سوئیچ های هیدروژن پلنت و پرشرسوئیچ های حفاظتهای بویلر و توربین را به عنوان اهم اقدامات صورت گرفته در بخش ابزاردقیق عنوان کرد و گفت: در بخش الکتریک نیز تعمیرات اساسی باسها، ژنراتور، تحریک و موتورهای ۶٫۳ کیلو ولت و ۳۸۰ ولت انجام شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122593

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.