1
پس از انجام بازدید 2 هزار ساعته:

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 133878
  • 30 خرداد 1403 - 10:51
واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت
واحد 2 گازی نيروگاه شهيدسليمي نكا که به منظور انجام بازدید دوره ای 2 هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نیروگاه شهید سلیمی نکا،  واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا که به منظور انجام بازدید دوره ای ۲ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار خارج شده بود، به مدار تولید بازگشت.

💢مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی با اعلام این خبر افزود: این واحد که طبق برنامه به منظور انجام بازدید دوره ای ۲ هزار ساعت از مدار خارج شده بود، پس از ۲ روز کار فشرده تعمیراتی مجدداً به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

❇️ عبدالرضا محمودی رستمی افزود: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیت های معمول در این نوع بازدیدها در بخشهای مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، اقداماتی همچون تعویض نگهدارنده و سرامیکهای معیوب اتاق احتراق، ترمیم بدنه دیفیوذر خروجی توربین، ترمیم سیلهای آب بندی دایورتردمپر، تعویض کارت ویبره ژنراتور، شستشو و تمیزکاری کامل فیلترهای هوای ورودی به کمپرسور(فیلترهای کوالسر)، تست و چک حفاظتهای ژنراتور و ترانس و ترمیم عایقهای بیرونی دودکش انجام شد.

💠 وی ادامه داد: بطور معمول بازدیدهای ۲ هزار ساعت در ۴ روز انجام میشود اما با توجه به نیاز شبکه سراسری و در راستای تأمین نیاز هموطنان، فعالیتهای مدنظر با حفظ کیفیت در حداقل زمان انجام و این واحد ۴۸ ساعت زودتر از پیشبینی در مدار تولید قرار گرفت.

🏭 نیروگاه شهیدسلیمی نکا در بخش بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی به ظرفیت هر کدام ۱۳۷٫۶ مگاوات، یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹٫۴ مگاواتی است که در بخش گازی بیش از ۳۵ سال قدمت دارد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133878

مطالب پیشنهادی

30خرداد
ساخت داخل، نصب و راه اندازی سیستم کنترل تحریک واحد بخاری
برای اولین بار در نیروگاه شهید رجایی انجام شد؛

ساخت داخل، نصب و راه اندازی سیستم کنترل تحریک واحد بخاری

21خرداد
واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت
پس از تعميرات غیرمترقبه در شرایطی سخت:

واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.