5
به منظور انجام تعمیرات اساسی:

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد

  • کد خبر : 99032
  • 21 اسفند 1401 - 12:29
واحد ۲ گازی نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
واحدهای گازی نیروگاه نکا با توان اسمی 137.6 مگاوات در سال 1369 به شبکه سراسری پیوستند و بویلر بازیاب سیکل ­ترکیبی نیز در سال 1385 نصب و مورد بهره ­برداری قرار گرفت.

واحد ۲ گازی و بویلر بازیاب ۲ بلوک سیکل ­ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار تولید خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: این واحد که طبق برنامه­ زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور برای انجام هفتمین تعمیرات اساسی از زمان راه­اندازی اولیه تا کنون از مدار خارج شده است، بدست کارکنان متخصص و مجرب این شرکت که از شرکت ­های پیشرو در زمینه تعمیرات اساسی واحدهای گازی V94.2 است به مدت ۹۰ روز انجام و پیش بینی می شود واحد در هفته اول خرداد ماه سال آینده به شبکه سراسری برق کشور متصل ­شود.

حسینعلی تازیکی با اشاره به همزمانی تعمیرات واحد گازی و بویلر بازیاب ۲ سیکل ­ترکیبی افزود: بطور معمول تعمیرات بویلر بازیاب به همراه تعمیر واحدبخار سیکل­ترکیبی انجام می­شود، ولی در این نوبت با هدف افزایش بازدهی و حصول اطمینان از عملکرد بویلر در زمان پیک مصرف تابستان، همکاران ما علاوه بر انجام بیش از هزار و ۶۵۰ فعالیت­ تعمیراتی بر روی تجهیزات بخش­های مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و فاین مکانیک واحد گازی، ۷۱۰ فعالیت تعمیراتی را نیز در بخش­های مختلف بویلر انجام می دهند.

 

 

نیروگاهیان

واحدهای گازی نیروگاه نکا با توان اسمی ۱۳۷٫۶ مگاوات در سال ۱۳۶۹ به شبکه سراسری پیوستند و بویلر بازیاب سیکل ­ترکیبی نیز در سال ۱۳۸۵ نصب و مورد بهره ­برداری قرار گرفت.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات شامل ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، بلوک سیکل­ ترکیبی شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷٫۶ و واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹٫۴ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه ­های کشور است و سهم بسزایی در تأمین برق کشور و پایداری شبکه ایفا می­نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=99032
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.