6
پس از اتمام تعمیرات اساسی؛

واحد ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه حرارتی بیستون به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 104633
  • 15 خرداد 1402 - 20:29
واحد ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه حرارتی بیستون به مدار تولید بازگشت
مسعود میرزا عسگری با بیان این خبر افزود : پس از انجام تعمیرات اساسی شش ماهه، مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان این شرکت، موفق شدیم واحد یک را با ظرفیت 320 مگاوات، راه اندازی و به مدار تولید بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون اظهارداشت : واحد یک نیروگاه بیستون با ظرفیت تولیدی ۳۲۰ مگاوات، پس از انجام تعمیرات اساسی، وارد شبکه سراسری برق کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق بیستون، مسعود میرزا عسگری با بیان این خبر افزود : پس از انجام تعمیرات اساسی شش ماهه، مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان این شرکت، موفق شدیم واحد یک را با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات، راه اندازی و به مدار تولید بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون، به فعالیتهای انجام شده بر روی واحد یک، اشاره و اضافه کرد: پروژه تعمیرات اساسی (اورهال) واحد یک نیروگاه بیستون از آذرماه سال قبل با برنامه ریزی انجام شده در گروه های کاری مشخص آغاز و فعالیت ها در زمان بندی مناسب به انجام رسید که اهم فعالیت های تعمیراتی شامل؛ ۱٫اورهال کامل مجموعه توربوژنراتور توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با دمونتاژ کامل مجموعه و تعویض پره های ثابت و متحرک چرخ کورتیس، سیلهای مجموعه HLP و LP و سایر قطعات مورد نیاز به انجام رسید. ۲٫ اورهای دو عدد فید واتر پمپ و هیدرولیک کوپلینگ مربوطه توسط کارکنان نیروگاه بیستون.۳٫ اورهال فن ها و پمپ های ۶K شامل C.W.Pها، EXPها، F.D.Fها و G.R.F که با تعویض ایمپلر G.R.F آسیب دیده به انجام رسید. ۴٫ اورهال تعدادی از پمپ ها و فن های ۳۸۰V بویلر، سیکل حرارتی و شیمی. ۵٫ اورهال کامل فن ها، گیربکس و الکتروموتوربرج خنک کن به همراه تمیزکاری و رسوب زدایی کامل از مجموعه هدرها، افشانک ها و پکینگ های برج خنک کن. ۶٫ انجام تعمیرات اساسی در نواحی هدر باکس، داکت دود خروجی، داکت خروجی G.R.F و قسمتهای مختلف بدنه بویلر. ۷٫ تعویض کلیه نازلهای هوای مشعلها، اورهال کامل سوت بلاورهای کشویی، اورهال کامل ژونگسترومها به همراه تعویض کلیه بسکتهای سرد و میانی، T-BAR ها، سیل ها و قسمتهای آسیب دیده در بویلربود.

وی ادامه داد: واحد دو نیروگاه نیز در مدار تولید قراردارد که با آمادگی کامل به استقبال پیک تابستان می رویم تا برق مطمئن و پایداری را تولید و به هموطنان عزیزتقدیم کنیم.

 

 

نیروگاهیان

گفتنی است نیروگاه حرارتی بیستون با ظرفیت تولیدی ۶۴۰ مگاوات در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان واقع است و نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق، در غرب کشور به عهده دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=104633
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق بیستون

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.