2

وجود یک میلیون مشترک برق در تبریز/ قبوض دیجیتال جایگزین قبض کاغذی

  • کد خبر : 15981
  • 06 بهمن 1398 - 11:43
وجود یک میلیون مشترک برق در تبریز/ قبوض دیجیتال جایگزین قبض کاغذی

کاظمی گفت: از ابتدای مهر ماه کل قبول کاغذی حذف و قبوض دیجیتالی جایگزین شده است حتی به نحوی طراحی شده که حتی نیاز به دریافت پیامک قبض هم نیست.   بیشتر بخوانید طرح ملی قبض سبز نقش مهمی در ارتقای خدمات رسانی به مشترکین دارد اجرای طرح قبض سبز با مشارکت ۹۷ درصدی مشترکین […]

کاظمی گفت: از ابتدای مهر ماه کل قبول کاغذی حذف و قبوض دیجیتالی جایگزین شده است حتی به نحوی طراحی شده که حتی نیاز به دریافت پیامک قبض هم نیست.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار آناج،عادل کاظمی رئیس شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به شاخص مصرف سرانه انرژی در تبریز گفت: مصارف فروش انرژی تقسیم بر تعداد مشتریان به عنوان شاخص مصرف در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در شهر تبریز سرانه مصرف انرژی به طور سالانه ۱۸۵۰ کیلو وات برساعت برای هر مشترک است، در حال حاضر تعداد مشترکان در تبریز بیش از یک میلیون مشتری است و از این تعداد انرژی که در طول یک سال استفاده می‌شود در حدود ۴۲۰۰میلیون کیلووات ساعت برق است.

کاظمی تصریح کرد: اگر مصارف صنعتی و مولد و کشاورزی را از فروش انرژی جدا کرده و باقیمانده را تقسیم بر تعداد مشترکان بکنیم عددی معادل ۱۷۵۰ کیلووات ساعت برای هر مشترک به دست می‌آید. اگر این رقم را در بین سایر استان‌ها قرار دهیم خواهیم دید که سرانه مصرف برق در تبریز در حد نرمال کشوری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز ادامه داد: کل شدت مصرف انرژی در کشور نسبت به میانگین بالاست و این موضوع به عوامل متعددی از جمله نوع لوازم مصرفی، فرهنگ مصرف و… برمی‌گردد. در کشورهای اروپایی روشنایی به صورت کاربردی است به همین خاطر میزان مصرف برق تبریز در نسبت به میانگین کشور متوسط است.

کاظمی گفت: ۱۸ درصد رشد در بین واحدهای تولیدی داریم و این نشان دهنده رشد تولید در کشور است ولی در کل در سطح کشور محدودیت مصرف گاز و برق وجود دارد و تحقق این امر وجود یک همت ملی برای کاهش مصرف و صرفه‌جویی در انرژی است.

وی با اشاره به حذف قبوض کاغذی اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه کل قبول کاغذی حذف و قبوض دیجیتالی جایگزین شده است حتی به نحوی طراحی شده که حتی نیاز به دریافت پیامک قبض هم نیست. در سطح کشور نزدیک به ۱۰ موسسه ارائه خدمات دیجیتال وجود دارد که وزارت نیرو با این موسسات به تفاهم رسیدند و تمامی سیستم ها متصل به این موسسات هستند و مشترکان گرامی می‌توانند با ارائه شماره اشتراک وجه قبض مصرفی خود را به صورت آنلاین و بروزرسانی شده دریافت و پرداخت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=15981

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.