6

یادواره ۳۳ شهید نیروگاه نکا برگزار شد

  • کد خبر : 7806
  • 10 مهر 1398 - 17:39
یادواره ۳۳ شهید نیروگاه نکا برگزار شد

سی و دومین یادواره ۳۳ شهید نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم استان مازندران، در این نیروگاه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پاون، مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا در مراسم یادواره ۳۳ شهید نیروگاه نکا که با حضور خانواده­‌های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگانی از […]

سی و دومین یادواره ۳۳ شهید نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم استان مازندران، در این نیروگاه برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پاون، مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا در مراسم یادواره ۳۳ شهید نیروگاه نکا که با حضور خانواده­‌های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگانی از صنعت آب و برق کشور برگزار شد، از ساخت ۲۷ هزار قطعه نیروگاهی طی سه سال گذشته به عنوان دستاورد بزرگ نیروگاه نکا یاد کرد و افزود: در شرایط تحریم تلاش­‌های وسیعی برای بومی‌­سازی قطعات صورت گرفت و قطعات حساس نیروگاهی به‌دست توانمند صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی ساخته شد.
“محسن نعمتی” از تداوم اجرای پروژه­‌های رفع محدودیت تولید در سایر واحدهای بخاری خبر داد و گفت: با همت و اراده­‌ای که در همکاران جوان خود سراغ داریم دستیابی به ­این اهداف دور از دسترس نیست.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در ادامه، رشادت و استقامت شهدا و ایثارگران را مایه عزت، آبرو، ماندگاری و اقتدار کشور دانست و اظهار داشت: مملکت ما با رشادت شهدا و حماسه آفرینی ایثارگران از خطر حتمی نجات یافت و امروز در جهان به عنوان نماد آزادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار مطرح است، لذا ما مدیون شهدا و صبر و بردباری خانواده‌­های معظم آنان هستیم و وظیفه داریم که یاد و نام این عزیزان را همواره زنده­ نگه داریم.
وی اظهار کرد: ما نه در شعار بلکه در عمل ثابت کردیم که تحریم دشمنان نه تنها نتوانسته خللی در تولید برق این نیروگاه به‌وجود بیاورد، بلکه در تابستان امسال و در ۴۰ سالگی نیروگاه با اجرای پروژه­‌های بهینه‌­سازی و رفع موانع تولید با هزینه‌­ای بسیار ناچیز و در زمان بسیار کوتاه، رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات در واحد یک بخاری به ثبت رسید و توان تولید واحدهای بخاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ مگاوات افزایش یافت.
نیروگاه شهیدسلیمی طی سه مرحله در تاریخ­‌های ۱۵ آذر سال ۶۵، هفتم مهر ۶۶ و چهارم خرداد ۶۷ آماج حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمباران­‌ها ۲۵ نفر از کارکنان این نیروگاه به شهادت رسیدند.
این نیروگاه ۳۳ شهید و بیش از ۱۵۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=7806

مطالب پیشنهادی

30خرداد
واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت
پس از انجام بازدید 2 هزار ساعته:

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

21خرداد
واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت
پس از تعميرات غیرمترقبه در شرایطی سخت:

واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.