5
معاون پارلماني وزارت نيرو

پارک بین المللی آموزش های تخصصی فوق توزیع و انتقال می تواند نیازهای صنعت برق کشور را برطرف کند

  • کد خبر : 74103
  • 12 فروردین 1401 - 13:42
پارک بین المللی آموزش های تخصصی فوق توزیع و انتقال می تواند نیازهای صنعت برق کشور را برطرف کند
معاون پارلماني وزارت نيرو با بيان اينكه پارك بين المللي آموزش هاي فوق توزيع و انتقال مي تواند حلقه واسط بين علم و مهارت در كشور باشد، اظهار كرد: اين پارك مي تواند مانند دانشگاه آزاد اسلامي يك سامانه راه اندازي كند و نيازهاي صنعت برق را در آن برشمارد تا اهل دانش در برطرف كردن آن بتوانند كمك حال صنعت برق باشند.

معاون پارلمانی وزارت نیرو در پارک بین المللی آموزش های تخصصی فوق توزیع و انتقال گفت: این پارک می تواند واسط بین نیازهای صنعت برق کشور از یک سو و داده های علمی تولید شده باشد تا همه دانشگاه ها از این طریق بتوانند به کمک صنعت برق بیایند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر، حیدری ضمن تقدیر از راه اندازی پارک بین المللی آموزش های فوق توزیع و انتقال در خراسان گفت: معضل امروز در کشور این است که دانشگاه ها و صنایع هر کدام برای جداگانه کار خود را می کند و ما علم را فناور نکرده ایم؛ این در حالی است که هر کجا علم و مهارت با هم آمیخته شود، مشکلات مردم برطرف می شود. علمی که نیاز جامعه را برطرف کند، هم عالم آن مورد تایید قرار می گیرد و هم نیاز مردم را برطرف می کند.

وی با اشاره به تجربیات کشور در حوزه رفع نیازها از طریق همکاری با مراکز علمی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ۴۰ هزار عنوان در ۱۲ محور نیازهای کشور را تعیین کرده تا هر کسی ایده ای برای حل آن دارد، در این مسیر می تواند حرکت کند.

حیدری اضافه کرد: این ارتباطی که امروز از طریق این پارک بین علم و کار برقرار شده، می تواند فتح بابی برای استخراج نیازهای صنعت برق کشور باشد. در همین فضا اگر لازم شد وزارت نیرو هزینه ای کند و اقدام حمایتی داشته باشد، باید توجه داشت که این، عین سرمایه گذاری است.

معاون پارلمانی وزارت نیرو با بیان اینکه پارک بین المللی آموزش های فوق توزیع و انتقال می تواند حلقه واسط بین علم و مهارت در کشور باشد، اظهار کرد: این پارک می تواند مانند دانشگاه آزاد اسلامی یک سامانه راه اندازی کند و نیازهای صنعت برق را در آن برشمارد تا اهل دانش در برطرف کردن آن بتوانند کمک حال صنعت برق باشند.

وی با تاکید بر اینکه مساله امروز کشور مهارت است، گفت: کار عظیمی در این پارک صورت گرفته و گام رو به جلویی به حساب می آید. آموزش رکن اصلی پایداری هر سیستمی است که البته باید مبتنی بر مهارت باشد و بتواند کاربردی عمل کند.

 

 

نیروگاهیان

حیدری خاطرنشان کرد: حتی می توان کل مجموعه ای تحت نظر وزارت نیرو را ملزم کرد که از این آموزش ها بهره برداری کنند. در این مسیر می توان از ظرفیت های فضای مجازی و آموزش های برخط نیز بهره برد. ما نیز در وزارتخانه و شرکت های مادر تخصصی باید به این موضوع بها دهیم. این آموزش ها باید اثرگذار در بهره وری نیروها و افزایش توانایی آنان باشد.
در ادامه مهندس حسین محمودی، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان، با اشاره به اهمیت حفظ تجهیزات صنعت برق و ارزش ریالی بالای آن گفت: شرکت برق منطقه ای خراسان وظیفه نگهداری از تاسیسات را در کنار سایر وظایف خویش بر عهده دارد چرا که ارزش این تاسیسات خیلی زیاد است. تعداد این تجهیزات نیز بسیار زیاد است که سرمایه بزگری برای کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: بهره برداری درست از این تجهیزات موجب حفظ آن و کاهش هزینه های استهلاک آن می شود. ارائه آموزش در این پارک موجب می شود اپراتور به صورت مستقیم با تجهیزات کار کند و همین موضوع دانش همکاران را بالا برده و خطای نیروی انسانی را کاهش می دهد. در نتیجه عمر تجهیزات صنعت برق نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74103
  • نویسنده : روح اله حميديان اهور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه خبري توانير

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.