2

پارک فناوری های نوین صنعت برق چشم اندازی به سوی آینده ای روشن

  • کد خبر : 10857
  • 25 آذر 1398 - 13:05
پارک فناوری های نوین صنعت برق چشم اندازی به سوی آینده ای روشن

پارک فناوری های نوین صنعت برق به عنوان دستاورد شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در راستای ایجاد شهر هوشمند و کاهش تولید گازهای گلخانه های به عنوان مرکز آموزشی در خاورمیانه ممتاز است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار مهر، در شمال شرق اصفهان، بر اتوبان شهید اردستانی پارکی وجود دارد که […]

پارک فناوری های نوین صنعت برق به عنوان دستاورد شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در راستای ایجاد شهر هوشمند و کاهش تولید گازهای گلخانه های به عنوان مرکز آموزشی در خاورمیانه ممتاز است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار مهر، در شمال شرق اصفهان، بر اتوبان شهید اردستانی پارکی وجود دارد که از سال ها پیش به عنوان امور تعمیرات و نگهداری جهت ارائه خدمات در حوزه صنعت برق به مردم منطقه مورد استفاده قرار می گرفت اما امروز با عنوان «پارک فن آوری های نوین صنعت برق» نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه ممتاز است و در راستای سیاست های کلان کشور و مدیریت بهینه شهری شامل شهر هوشمند، کاهش تولید گازهای گلخانه ای، ساختمان سبز انرژی، آبنما با مصرف برق صفر، ایستگاه شارژ دوچرخه برقی، ایجاد ارتباط بین سازمان های مختلف از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، مرکز تحقیقات و بهداشت کار اداره کار، صنف برقکاران، دانشگاه ها، شرکت های شهرک های صنعتی، صنایع و شهرداری و به ویژه با رویکرد آموزشی برای تمام اقشار جامعه اعم از دانشجویان و دانش آموزان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق که همراه عده ای از شرکت کنندگان در کارگاه انتقال دانش و تبادل تجربیات در حوزه لوازم اندازه گیری دیماندی و غیردیماندی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده اند مشغول بازدید از پارک فن آوری های نوین صنعت برق بود در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پارک فناوری های نوین صنعت برق با برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی بستر نوین برای انتقال ایده های اجرایی و تجارب همکاران در صنعت توزیع برق را فراهم می کند.

مهرداد جنتیان با اشاره به اینکه پارک فن آوری یک مجموعه کامل از «یک شبکه توزیع نیروی برق» است افزود: یکی از مزایای این پارک ایجاد شبکه توزیع با ساختار ریزشبکه جهت آموزش عملیات فنی، آزمایشگاهی، تجزیه و تحلیل حوادث، شبیه سازی خطا، مانور، کنترل و تست امکانات و تجهیزات جدید قبل از نصب در شبکه واقعی است.

وی با بیان اینکه کارگاه هم اندیشی و بیان تجربیات مربوط به شرکت های معین منطقه یک در روز یکشنبه و دوشنبه ۲۴و۲۵ آذرماه جهت انتقال تبادل تجربیات در حوزه لوازم اندازه گیری دیماندی و غیردیماندی در حال برگزاری است گفت: شرکت کنندگان در این کارگاه پس از اتمام دوره سفیران دانش نامیده می شوند.

جنتیان افزود: شرکت کنندگان در کارگاه پارک فناوری های نوین صنعت برق از شهرهای اصفهان، تهران بزرگ، البرز، قم، اراک، مشهد، قزوین، چهارمحال و بختیاری، مرکزی شرکت کرده اند و برای ارتقا سطح کمی و کیفی لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق به انتقال تجارب می پردازند و دوره دوم این کارگاه در اول و دوم دی ماه با حضور همکاران از شهرهای تهران بزرگ، قم و قزوین برگزار می شود.

اما پارک فناوری های نوین صنعت برق با ایده مجموعه مدیران شروع به کار کرد و در زمینی بالغ بر یک و سه هکتار بنا شد تا سلول های خورشیدی هم نمای ساختمان را بسازد و هم برق ساختمان را تامین کند. آبنمای پارک هم به صورت یک مصرف کننده برق صفر توسط همین سلولهای خورشیدی به سمت خورشید قرار بگیرد و به دست مهندسان داخلی ساخته شود تا پارک فناوری های نوین صنعت برق یک مجموعه پارک سبز انرژی شود.

رئیس پارک فناوری های نوین صنعت توزیع برق در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ایده اولیه تاسیس «پارک فن آوری های نوین صنعت برق» توسط مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان مطرح شد و از پنج سال گذشته شروع به تحلیل و منجر به تشکیل اتاق فکرشد اظهار داشت: تاسیس «پارک فن آوری های نوین صنعت برق» اهداف متعددی را دنبال می کند که در راستای سیاست های کلان کشور و مدیریت شهری است. این اهداف در سطح ملی و مدیریت برق هم مطرح و پیاده سازی شده است که بستر هم اندیشی و پایلوت خاموشی و پایلوت ساختار شبکه توزیع برق میکروگریدی جهت ساختمانهای حساس مانند استانداری، فرمانداری و شهرداری را به منظور مدیریت بحران و توسعه شبکه توزیع برق و کار بر روی دینامیک و خط گرم برای ایجاد پایداری و تاب آوری برق در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه فراهم کرده است.

غلامرضا نوری افزود: یکی از اهداف این پارک جلب مشارکت به منظور ارائه نوآوری در حوزه انرژی های پاک، آموزش های کارگاهی و فنی توسط متخصصین داخلی و انتقال تجربه در فضایی تعاملی است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت کوتاه بیش از صدهزار نفر ساعت دوره و نشست در این پارک برگزار شده است تصریح کرد: با ایجاد بستر آموزشی و کاهش عوامل مخرب محیطی توزیع و انتقال برق HSE برای عموم مردم و دانشجویان و در نظر گرفتن فضای آموزشی در فضای باز و میز و نیمکت های ارگونومی پارک فناوری های نوین صنعت برق را به مکانی جذاب برای تبادل دانش و تجربه دانشجویان قرار دادیم.

شرکت توزیع برق اصفهان در کنار تاسیس پارک فناوری های نوین در برگزاری مسابقات مهارت های شغلی هم پیشگام بوده است. شیوه های نوین آموزشی که جایگزین شیوه های سنتی شد.مسابقات مهارت شغلی از سال ۹۰ با الگو برداری از کشورهای پیشرفته در شرکت توزیع برق اصفهان با هدف توانمند سازی کارکنان این شرکت به منظور ارائه خدمات منطبق با آخرین استانداردها و بالاترین کیفیت برگزار شد. این دوره مسابقات به صورت علمی وعملی در تمامی حوزه ها و با مشارکت جمعی کارکنان از ستاد و امورها انجام می شود و نیروهای ستادی با مشارکت سایر واحدهای پشتیبان به برنامه ریزی طراحی و اجرای کلیه مراحل مسابقات خواهند پرداخت. این دوره مسابقات با محوریت دفتر آموزش برگزار می شود.

احمد نادعلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت :در این دوره کلیه نیروهای فعال در امورهای اجرایی به دو گروه نیروهای اجرایی و کارشناسی تقسیم شده اند و هر یک از این گروهها در رشته های تخصصی خود رقابت خواهند کرد در مرحله علمی مسابقات مهارتی گروههای اجرایی بیش از ۸۸ نفراز نیروها ی اجرایی در سه حوزه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در ادامه گفت: نیروهای اجرایی حوزه توسعه و نوسازی در رشته تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، نیروهای اجرایی حوزه بهره برداری در رشته تعمیرات شبکه برق دار و نیروهای لوازم اندازه گیری در رشته نصب انشعاب تک فار به صورت کتبی با یکدیگر به رقابت پرداختند و مرحله عملی و کاربردی این مسابقات نیز در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

نادعلی به شش معیار پذیرش گروههای برگزیده اشاره کرد و افزود: انتخاب گروههای برتر با استفاده از شاخص های میزان دانش علمی، رعایت ایمنی، کیفیت اجرا، لوازم و تجهیزات ،نظام آراستگی و سرعت عمل از شاخص های معیار این پذیرش بوده است.

وی تاکید کرد: در خصوص برگزاری مسابقات مهارتی گروههای کارشناسی بالغ بر ۲۵۰ نفر در هفت حوزه برنامه ریزی ،مهندسی ،نظارت ،بهره بردرای ،مالی ،مشترکین و لوازم اندازه گیری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت این دوره مسابقات از دو بخش علمی آزمون کتبی و مسابقه گروهی برگزار می شود و کلیه کارشناسان فعال هر حوزه موظف به حضور در مسابقات هستند و پس از برگزاری مسابقات علمی میانگین نمرات هفت حوزه در هر امور محاسبه و چهار امور راه یافته به مرحله بعد تعیین می شود

مدیر دفتر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی یاد آور شد: پس از پایان مسابقات در بخش گروههای اجرایی و کارشناسی از نفرات برگزیده به صورت تیمی و انفرادی با اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی تقدیر خواهد شد .

وی اضافه کرد: شرکت توزیع برق اصفهان سال گذشته در اولین دوره مسابقات مهارت شغلی کشوری در دو رشته تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار و نصب انشعاب برق سه فاز مقام اول را از آن خود کرد و در رشته نصب انشعاب تک فاز به مقام سوم دست یافت و در مجموعه رشته ها نیز بالاترین رتبه را این شرکت در کل شرکت های توزیع از آن خود کرد و لوح رتبه عالی را دریافت کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10857

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.