3

پاسخ جامعه ماینری به توانیر در خصوص فارم رفسنجان

  • کد خبر : 10571
  • 21 آذر 1398 - 16:07
پاسخ جامعه ماینری به توانیر در خصوص فارم رفسنجان

با توجه به افشای خبر فارم ۱۷۵ مگاواتی چینی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در مجاورت خطوط انتقال و پست برق فرو کروم رفسنجان، با توجه به بکارگیری حداقل ۱۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دستگاه بسیار راندمان پایین در آن فارم، با توجه به مصوبه اخیر وزارت نیرو در خصوص برق ماینینگ که هزینه هر کیلووات ساعت […]

با توجه به افشای خبر فارم ۱۷۵ مگاواتی چینی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در مجاورت خطوط انتقال و پست برق فرو کروم رفسنجان، با توجه به بکارگیری حداقل ۱۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دستگاه بسیار راندمان پایین در آن فارم، با توجه به مصوبه اخیر وزارت نیرو در خصوص برق ماینینگ که هزینه هر کیلووات ساعت برق در ۸ ماه غیر پیک ۴۸۲۵ ریال اعلام شده و لذا اداره این فارم ماینینگ (دیتا سنتر) با تعرفه برق صنعتی و کمتر از تعرفه جدید ماینینگ برای چینی‌ها مقدور می باشد از طرفی هنوز وزارت صمت مجوز به این فارم نداده است که بخواهند از این تعرفه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، با توجه به افشای خبر فارم ۱۷۵ مگاواتی چینی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در مجاورت خطوط انتقال و پست برق فرو کروم رفسنجان، با توجه به بکارگیری حداقل ۱۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دستگاه بسیارراندمان پایین Whatsminer M۳ در آن فارم، اگر با توجه به مصوبه اخیر وزارت نیرو در خصوص برق ماینینگ، مبلغ هر کیلو وات برق ماینینگ را در ۸ ماه غیر پیک سال ۴۸۲۵ ریال (با دلار ۱۳۰۰۰۰ ریالی این رقم معادل ۳.۶ سنت به ازای هر کیلو وات در فصول غیر پیک خواهد شد.) در نظر یگیریم، با استفاده از وب سایت‌های مرجع نظیر cryptocompare.com که با توجه به نرخ هش کلی و سختی شبکه و قیمت کنونی بیت کوین و مصرف برق و کارمزد استخر در آمد ماینینگ را حساب میکنند، هر دستگاه ماینر Whatsminer M۳ که حداقل ۲۱۰۰ وات مصرف برق داشته و حداکثر ۱۲.۵ تراهش توان پردازشی دارد ماهیانه ۲.۲ دلار ضرر به چینی‌ ها وارد میکرد. با این وجود صاحبان فارم هر ماه بابت ۱۰۰۰۰ دستگاه ماینر ۲۲۰۰۰ دلار ضرر استخراج بیتکوین را به صورت پول برق به وزارت نیرو پرداخت کردند.

مصرف کلی فارم ماینینگ شامل مصرف دستگاه‌های ماینر (سرور‌ها) + سیستم تهویه و موتور‌های الکتریکی و پمپ‌های آب و سایر تاسیسات و همچنین تلفات الکتریکی میباشد و بسیار بیشتر از مقدار فوق الذکر خواهد بود؛ لذا فرضیه پرداخت پول برق مطابق با مصوبه ماینینگ و اخذ مجوز از وزارت صمت به کلی باطل بوده و تنها اداره این فارم ماینینگ (دیتا سنتر) با تعرفه صنعتی و کمتر از آن برای چینی‌ها مقدور میباشد.

پاسخ جامعه ماینری به توانیر در خصوص فارم رفسنجان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10571

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.