2

پانزدهمین مسجد جامع در بمئبی به پنل های انرژی خورشیدی مجهز شد

  • کد خبر : 10062
  • 12 آذر 1398 - 12:42
پانزدهمین مسجد جامع  در بمئبی به پنل های انرژی خورشیدی مجهز شد

مسجد شفیع در بازار بندی درشهر بمئبی هندوستان که اخیرا پنل های خورشیدی نصب کرده، ماهانه ۲۱ هزار روپیه صرفه جویی می کند و هزینه برق خود را کاهش داده است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از هندوستان تایمز، مسجد شفیع در نزدیکی بازار بندی در شهر بمبئی هندوستان که اخیرا پنل های انرژی خورشیدی […]

مسجد شفیع در بازار بندی درشهر بمئبی هندوستان که اخیرا پنل های خورشیدی نصب کرده، ماهانه ۲۱ هزار روپیه صرفه جویی می کند و هزینه برق خود را کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از هندوستان تایمز، مسجد شفیع در نزدیکی بازار بندی در شهر بمبئی هندوستان که اخیرا پنل های انرژی خورشیدی را برای تامین الکتریسیته تهیه کرده است، پانزدهمین مسجد جامع این شهر می باشد که سازگار با محیط زیست پیش می رود و ماهانه ۲۱ هزار روپیه صرفه جویی می کند.

مسجد دو طبقه واقع در خیابان متتون در داخل بازار چور ظرفیتی بیش از ۱۵۰۰ نفر دارد در ماه اکتبر پنل های خورشدی با قدرت ۲۰ کیلووات نصب کرد.

این پروژه به مسجد کمک کرده است تا صورت‌ حساب الکتریسته را در ماه از ۲۲ هزار روپیه به ۴۰۰ روپیه کاهش دهد. این پنل ها تهویه هوا، فن و سایر وسایل برقی در مسجد را تامین می کنند.

با ۵۸ پنل، این پروژه قادر است ۲۸۰۰۰ واحد در سال یا به طور متوسط ​​۷۵ واحد در روز تولید کند. در مقابل ، یک آپارتمان دو خوابه در بمبئی روزانه ۱۰-۱۲ واحد برق مصرف می کند.

به گفته وزارت انرژی جدید و تجدیدپذیر، یک سیستم ۲۰ کیلوواتی قادر است میزان انتشار دی اکسید کربن را ۶۱۵ تن در طول عمر خود کاهش دهد که معادل کاشت ۹۸۴ درخت کامل ساج است.

محمد سهیل شیخ، مدیر عامل شرکت تولید پنل های خورشیدی گفت: پیش بینی می شود مسجد سالانه ۳ میلیون روپیه صرفه جویی کندو به کاهش ۱۴ تن دی اکسید کربن در سال کمک رسانی شود.

نماینده مسجد گفتند: که آن ها قدم برداشته اند؛ زیرا سایر مساجد در مجاورت آن ها از تأسیسات انرژی خورشیدی بهره مند شده اند. وی گفت: پتانسیل انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع طبیعی نامتناهی است. این شیوه همچنین مقرون به صرفه است و وابستگی به آلاینده های تولید برق را کاهش می دهد.

مسجد جامع در کلبادیو، مسجد مینارا در جاده محمد علی و مسجد زکریا در بندر نیز از دیگر مساجد با انرژی خورشیدی هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10062

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.