4

پاکسازی سوخت ذوب شده نیروگاه فوکوشیما از سال ۲۰۲۱ آغاز می شود

  • کد خبر : 10017
  • 11 آذر 1398 - 16:14
پاکسازی سوخت ذوب شده نیروگاه فوکوشیما از سال ۲۰۲۱ آغاز می شود

وزیر اقتصاد و صنعت ژاپن از برنامه ریزی برای پاکسازی سوخت ذوب شده و مواد رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما از سال ۲۰۲۱ خبر داده است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از یاهونیوز، نیروگاه هسته ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ به علت وقوع سونامی آسیب جدی دید و حالا بعد از گذشت چندین سال، ژاپنی‌ […]

وزیر اقتصاد و صنعت ژاپن از برنامه ریزی برای پاکسازی سوخت ذوب شده و مواد رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما از سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از یاهونیوز، نیروگاه هسته ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ به علت وقوع سونامی آسیب جدی دید و حالا بعد از گذشت چندین سال، ژاپنی‌ ها در تلاش هستند تا آثار به جا مانده از این رویداد را به هر نحو ممکن پاکسازی کنند.

پاکسازی سوخت ذوب شده نیروگاه فوکوشیما از سال 2021 آغاز می شود

پاکسازی سوخت ذوب شده نیروگاه فوکوشیما از سال ۲۰۲۱ آغاز می شود

در جریان این رویداد سه راکتور نیروگاه یادشده، ذوب شدند و حالا ژاپنی‌ ها نقشه راه پاکسازی این نیروگاه را تهیه کرده‌ اند. بر اساس برآوردهای اولیه پاکسازی کامل این نیروگاه ۳۰ تا ۴۰ سال به طول می انجامد.

البته تحقق این هدف با چالش‌ های جدی مواجه است. از جمله این چالش‌ ها می توان به باقی ماندن ۸۰۰ تن سوخت هسته‌ ای در سه راکتور ذوب شده اشاره کرد که پاکسازی آن کار ساده‌ ای نخواهد بود. ژاپنی‌ ها در دو سال گذشته تلاش زیادی برای دسترسی به این سوخت داشته‌ اند و حتی از ربات‌ های پیشرفته بدین منظور استفاده کرده‌ اند؛ اما قرار است از پایان سال ۲۰۲۱ این کار با دقت و سرعت بیشتری از سر گرفته شود.

در همین حال، برخی محققان در مورد امکان پاکسازی کامل این نیروگاه تردید جدی دارند و معتقدند شاید اقدام بهتر ایجاد یک پوشش محافظ بر فراز نیروگاه باشد تا بعد از کاهش طبیعی حجم و شدت تشعشعات رادیواکتیو برای این کار اقدام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10017

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.