7

پایان انحصار تولید پره های داغ با ساخت توربین ملی در شاهرود

  • کد خبر : 11612
  • 01 دی 1398 - 10:28
پایان انحصار تولید پره های داغ با ساخت توربین ملی در شاهرود

انحصار جهانی ساخت و تولید قطعات های تک صنایع نفت و گاز با ساخت توربین ملی در یک واحد صنعتی دانش بنیان ریخته گری در شاهرود شکسته شد. و این یعنی پایان انحصار تولید پره های داغ با ساخت توربین ملی در شاهرود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای استان […]

انحصار جهانی ساخت و تولید قطعات های تک صنایع نفت و گاز با ساخت توربین ملی در یک واحد صنعتی دانش بنیان ریخته گری در شاهرود شکسته شد. و این یعنی پایان انحصار تولید پره های داغ با ساخت توربین ملی در شاهرود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای استان سمنان ، ساخت پره های داغ توربین های گازی به دلیل گردش مالی ۱۰۰ میلیارد دلاری در دنیا، فقط در انحصار پنج کشور بود که با تلاش متخصصان ایرانی ، دانش تولید این محصولات منتقل و در شاهرود بومی سازی شد و پای واردات این محصول استراتژیک به کشور را برای همیشه قطع کرد.

مدیر کارخانه ریخته گری دقیق پارس شاهرود گفت:

در این کارخانه سالانه ۱۰۰ نوع قطعه پره داغ توربین با تکنولوژی بالا برای صنایع مادر نیروگاهی ، پتروشیمی و نفت و گاز طراحی و با ارزش افزوده ۱۰برابری تولید میشود .
علی مخدومی افزود:ظرفیت تولید در این کارخانه، هشت هزار و ۵۰۰ قطعه است که در حال حاضر تولید آن چهار هزار و ۵۰۰ قطعه در سال است.
در این مجموعه هم اکنون ۱۲۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی با مدارک تحصیلی کارشناسی تا دکترا مشغول به کارند که این تعداد نسبت به پارسال دو برابر و میزان تولید هفت برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=11612

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.