4

پایان مرحله نخست خاکبرداری جزیره هسته‌ای نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون

  • کد خبر : 123402
  • 04 اسفند 1402 - 10:04
پایان مرحله نخست خاکبرداری جزیره هسته‌ای نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون
محمد اسلامی، معاون رییس جمهور صبح امروز در جریان سفر به استان خوزستان و شهر اهواز، از مراحل اجرای پروژه ساخت نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون بازدید کرد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور صبح امروز در جریان سفر به استان خوزستان و شهر اهواز، از مراحل اجرای پروژه ساخت نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون بازدید کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: سال گذشته و بعد از حدود ۵۰ سال در زمینی که برای ساخت نیروگاه کارون تعریف شده بود، عملیات تجهیز کارگاه و آماده‌سازی سایت، کلنگ زنی و پروژه آغاز و امروز شاهد پایان مرحله اول خاکبرداری جزیره هسته‌ای نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون بودیم.

اقدامات برای ساخت یک نیروگاه شامل پنج مرحله است که نخستین کار، انتخاب زمین و انجام مطالعات تفصیلی با گمانه زنی‌ها بر روی مکانیک خاک است تا پس از آن تجهیز کارگاه و سایت وارد عملیات اجرایی شود.

رویداد بعدی عملیاتی کردن کار برای بتن‌ریزی و پی‌ریزی ساخت نیروگاه است که هم اکنون در آستانه رویداد دوم قرار داریم. و احتمالا در پاییز سال آینده انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123402

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.