3
در جریان وقوع طوفان و خسارات اخیر صورت گرفت

پایداری شبکه‌های توزیع برق استان فارس با حضور موثر ۱۸۰ اکیپ مجهز عملیاتی

  • کد خبر : 109241
  • 14 مرداد 1402 - 23:39
پایداری شبکه‌های توزیع برق استان فارس با حضور موثر ۱۸۰ اکیپ مجهز عملیاتی
حمیدرضا جلایرافزود: شکستگی و تخریب پایه‌های سیمانی و ترانسفورماتور در اثر شدت سیلاب از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق استان فارس در جریان این طوفان‌هاست.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: طوفان و بارندگی‌های سامانه بارشی اخیر، تاکنون بالغ بر۲۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا جلایر افزود: شکستگی و تخریب پایه‌های سیمانی و ترانسفورماتور در اثر شدت سیلاب از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق استان فارس در جریان این طوفان‌هاست.

وی یادآورشد: با وجود بارندگی‌های سامانه بارشی، وزش باد شدید و جاری شدن سیلاب در مناطق جنوبی استان فارس، تمامی شبکه‌های توزیع برق با تلاش ۵۰۰ نفر از نیروهای مجرب و کارآزموده شرکت در قالب ۱۸۰ اکیپ مجهز عملیاتی و اجرایی، در سطح استان آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند.

جلایر ضمن قدردانی از زحمات تمامی کارکنان، پیمانکاران و سیمبانان صنعت برق درخصوص پایداری شبکه در شرایط سخت ناشی از وقوع بارندگی‌های اخیردر استان فارس، افزود: مطابق هشدارهای سازمان هواشناسی از روزهای قبل از شروع بارندگی‌ها و طوفان، کلیه عوامل اجرایی این شرکت در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و گروه‌های عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش شبکه هستند تا در صورت بروز خسارت و آسیب احتمالی به خطوط توزیع برق، تاسیسات و تجهیزات برق درکوتاه‌ترین زمان ممکن با اصلاح شبکه یا مانورخطوط توزیع آسیب دیده با خطوط دیگر، شبکه برق احیا و مشترکان برق دار شده و شبکه پایدار بماند.

وی یادآورشد: در زمان وقوع بارندگی و طوفان، گروه‌های عملیات و اتفاقات در محل‌های تعیین شده در مرکز و نواحی مدیریت‌های تابعه این شرکت، مستقر و با اقدام سریع و به موقع نیروها، مشکلات در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن رفع و زمینه تامین برق مطمئن و پایدار فراهم شد.

 

 

نیروگاهیان

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل خاصی در روند پایداری شبکه توزیع برق مشترکان استان فارس وجود ندارد، تاکیدکرد: با توجه به شرایط جوی، افراد از مجاورت پایه‌های برق، تجهیزات شبکه توزیع برق و تجمع در مناطق احتمالی جاری شدن سیل دوری و از دست‌زدن به تجهیزات برقی تخریب شده در اثر طوفان خودداری کنند.

جلایر تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز هر‌گونه خاموشی و خسارت ناشی از طوفان و بارندگی به شبکه توزیع برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ به مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند تا همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات درکمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی و عادی سازی شبکه اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=109241
  • نویسنده : لیلا رحمان ستایش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.