6

پروژه‌های برق منطقه‌ای گیلان با چالش تأمین منابع مالی روبه‌رو هستند

  • کد خبر : 17049
  • 17 بهمن 1398 - 10:50
پروژه‌های برق منطقه‌ای گیلان با چالش تأمین منابع مالی روبه‌رو هستند

پروژه‌های صنعت برق کل کشور از جمله برق منطقه‌ای گیلان با مشکل و چالش تأمین منابع مالی و اعتبارات مواجه هستند.   بیشتر بخوانید نمایندگان مجلس برای بروزرسانی زیرساخت‌های پوسیده برق‌رسانی گیلان چه کردند؟! افتتاح ۳۸۴ پروژه تامین برق گیلان در دهه فجر بهره‌گیری از ظرفیت استان‌ها در تحقق اهداف موافقت‌نامه ایران و اوراسیا/ مشکلی […]

پروژه‌های صنعت برق کل کشور از جمله برق منطقه‌ای گیلان با مشکل و چالش تأمین منابع مالی و اعتبارات مواجه هستند.

 

نیروگاهیا

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، بر اساس گزارشات شرکت برق منطقه‌ای گیلان برنامه‌ها و پروژه‌های این شرکت در سطح استان تا سال ۱۴۰۵ مشخص شده است اما تنها چالش و مشکل بزرگی که صنعت برق کل کشور از جمله گیلان با آن مواجه بوده بحث تأمین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران بالا بردن ضریب اطمینان و پایداری شبکه در سطح انتقال و فوق توزیع را از اهداف این دستگاه اعلام کرد و اظهار داشت: تأمین اعتبارات طرح‌ها و پروژه‌ها مشکلی است که شرکت برق منطقه‌ای گیلان با آن مواجه است و برای عبور از آن نیز برنامه مشخصی دارد.

عظیم بلبل‌آبادی اقدام ابتکاری شرکت برق منطقه‌ای گیلان در راستای به‌کارگیری از ظرفیت آزاد تجهیزات در حال بهره‌برداری شبکه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: معضل کمبود منابع مالی کل صنعت برق کشور از جمله استان را تحت تأثیر قرار داده است بنابراین برای عبور از آن باید تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با تأکید بر اینکه از بازه زمانی دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال تاکنون سرمایه‌گذاری‌ خوبی در شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان انجام شده است ابراز داشت: ۱۱ پروژه در سطح انتقال و فوق توزیع برق گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت برق استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: علاوه بر مشارکت فعال بخش خصوصی، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان برای بهره‌برداری از پروژه‌ها صرف کرده است.

بلبل‌آبادی با بیان اینکه در ایام هفته دولت امسال نیروگاه برق مقیاس کوچک توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی احداث شد خاطرنشان کرد: علاوه بر منطقه آزاد انزلی تعداد ۱۰ طرح و پروژه دیگر شرکت برق منطقه‌ای گیلان در شهرهای رشت، شفت، کیاشهر، چابکسر، لنگرود صومعه‌سرا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی وجود ۱۰ نیروگاه برق بزرگ و کوچک از نوع سیکل ترکیبی، بادی و آبی در استان گیلان با ظرفیت نامی ۲ هزار و ۸۵۳ مگاوات را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیک مصرف برق گیلان در مرداد امسال هزار و ۸۴۲ مگاوات بود بنابراین با مقایسه آمار مشخص می‌شود ظرفیت نامی تولید استان از مصرف آن بیشتر است.

مدیرعامل شرکت برق‌ منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر این استان نیاز خاصی به احداث نیروگاه‌های برق بزرگ مقیاس ندارد اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و تراکم جمعیتی بالای گیلان، احداث نیروگاه‌های مولد کوچک مقیاس به عنوان یکی از نیازهای استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=17049

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.