6

پروژه اجرای خطوط انتقال و شبکه‌های آب سد گاران به مریوان در حال تکمیل است

  • کد خبر : 53034
  • 06 تیر 1400 - 21:41
پروژه اجرای خطوط انتقال و شبکه‌های آب سد گاران به مریوان در حال تکمیل است
"محمد رشیدی" اظهار کرد: در راستای تامین آب و همچنین دفع بهداشتی فاضلاب محلات الحاقی شرق مریوان، پروژه احداث و توسعه خطوط انتقال و شبکه‌های آب و فاضلاب مورد نیاز محلات مذکور در دستور کار شرکت آبفای کردستان قرار گرفت.

مدیر امور آبفای مریوان گفت: طرح آبرسانی اضطراری مریوان از طریق سد گاران و با انتقال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب، از اواخر سال گذشته توسط شرکت آبفا آغاز و اواخر شهریورماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد رشیدی” اظهار کرد: در راستای تامین آب و همچنین دفع بهداشتی فاضلاب محلات الحاقی شرق مریوان، پروژه احداث و توسعه خطوط انتقال و شبکه‌های آب و فاضلاب مورد نیاز محلات مذکور در دستور کار شرکت آبفای کردستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این پروژه با ۲۵.۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی در حال اجرا است، افزود: با تکمیل پروژه طرح آبرسانی اضطراری مریوان از طریق سد گاران ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب منتقل خواهد شد.

 

نیروگاهیان

مدیر امور آبفای مریوان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این پروژه مواردی از جمله احداث تصفیه‌خانه آب موقت، تهیه و نصب ۶ دستگاه فیلتر شنی و تجهیزات وابسته، احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ، تهیه و نصب مخزن پیش ساخته، خرید لوله و اجرای خط انتقال با لوله ۳۵۵ میلی‌متری به طول ۳.۵ کیلومتر و سایر هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات الکترومکانیکال به صورت کلی معادل ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که از محل اعتبارات طرح تنش آبی و منابع داخلی شرکت هزینه خواهد شد.
رشیدی در پایان یادآور شد: در هفته گذشته نیز با هدف افزایش تأمین پایدار آب شهر مریوان یک حلقه چاه (چاه ۵۱ دشت نی) با ظرفیت تولید ۱۵ لیتر بر ثانیه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=53034
  • نویسنده : ادریس شریفی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.