5

پروژه برق‌رسانی به روستای مرزی پیران کهن شهرستان مریوان افتتاح شد

  • کد خبر : 28270
  • 14 تیر 1399 - 17:59
پروژه برق‌رسانی به روستای مرزی پیران کهن شهرستان مریوان افتتاح شد
برق‌دارشدن اين روستا در سال جهش توليد، در راستای کمک به مهاجرت معکوس به روستاها بوده تا علاوه بر ایجاد زمینه رفاه و آسايش مرز نشينان، نسبت به فعال نمودن بخش کشاورزی و دامپروری در روستای پیران کهن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، از اتمام پروژه برق‌رسانی به روستای مرزی پیران کهن شهرستان مریوان با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” در تشریح این خبر گفت: روستای پیران کهن با جمعیت زیر ۲۰ خانوار در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان واقع شده که در دوران جنگ تحمیلی خالی از سکنه شد و با توجه به بازگشت اهالی به روستا، احداث منازل مسکونی و اشتغال به‌کار کشاورزی و دامداری درخواست برق‌رسانی از سال ۹۷ به شرکت توزیع برق کردستان داده شد که پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح در سطح وزارت کشور، نسبت به احداث شبکه و تامین برق روستا اقدام شد.
وی در ادامه افزود: برق‌دارشدن این روستا در سال جهش تولید، در راستای کمک به مهاجرت معکوس به روستاها بوده تا علاوه بر ایجاد زمینه رفاه و آسایش مرز نشینان، نسبت به فعال نمودن بخش کشاورزی و دامپروری در روستای پیران کهن اقدام شود.

نیروگاهیان

لهونیان خاطرنشان کرد: این پروژه با احداث ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و یک دستگاه پست هوایی ۵۰ کاوا، ۸۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۷۸۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=28270

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.