5
در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران مطرح شد؛

پروژه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان با جدیت در حال اجرا است

  • کد خبر : 76123
  • 10 اردیبهشت 1401 - 23:31
پروژه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان با جدیت در حال اجرا است
برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها نیازمند تامین اعتبارات تخصیص‌یافته برای طرح‌های جمع‌آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب در این منطقه هستیم تا با وارد مدار شدن تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و تولید و بازچرخانی پساب در صنعت و کشاورزی از برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی در این محدوده جلوگیری شود.

در بازدید سرزده علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از پروژه‌های آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، مسائل مرتبط با اجرای طرح‌های زیرساختی شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب، ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و تامین آب شرب ساکنان این محدوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران در حاشیه این بازدید و در تشریح وضعیت تاسیسات و روند اجرای پروژه‌های این شرکت گفت: در حال حاضر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اسلام‌شهر و پرند به صورت کامل در مدار بهره‌برداری هستند و پروژه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان (اجرای خطوط جمع‌آوری و انتقال و ساخت تصفیه‌خانه) علی‌رغم تخصیص کمترین اعتبارات با جدیت در حال اجراست.

سعید الکایی با بیان این‌که افزون بر ۹۵ درصد جمعیت شهرهای پرند و واوان و بیش از ۱۵ درصد جمعیت اسلام‌شهر زیر پوشش شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارند، گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰ پیمانکار فعال اجرای خطوط و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سه شهرستان در حال اجرای پروژه‌ها هستند و با وجود تنگناها و مشکلات مالی و پرداخت قطره‌چکانی از محل درآمدهای ناچیز جاری از تعطیلی این پروژه‌ها جلوگیری کرده‌ایم.

 

 

نیروگاهیان

الکایی ادامه داد: برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها نیازمند تامین اعتبارات تخصیص‌یافته برای طرح‌های جمع‌آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب در این منطقه هستیم تا با وارد مدار شدن تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و تولید و بازچرخانی پساب در صنعت و کشاورزی از برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی در این محدوده جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران به سرریز جمعیت، افزایش ساخت و سازها، تراکم بالای جمعیت، کمبود مخازن و تاسیسات و کمبود منابع آبی در منطقه جنوب غربی استان تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر جمعیتی افزون بر دو میلیون نفر در سه شهرستان زیر پوشش این شرکت (اسلام‌شهر، رباط‌کریم و بهارستان) ساکن هستند و آب شرب این شهرستان‌ها به میزان ۶۳۰۰  لیتر بر ثانیه از منابع آب سطحی و زیرزمینی تامین و توزیع می‌شود.

در پایان این بازدید علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اظهار امیدواری کرد با بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تامین اعتبارات تخصیص یافته نسبت به رفع موانع و مشکلات مالی و سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌های زیرساختی اقدام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=76123
  • نویسنده : رویا مرادی زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.