6
با حضور وزیر نیرو و در قالب سی و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

پروژه ساز و کاری “سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها” رونمایی شد

  • کد خبر : 40018
  • 16 دی 1399 - 20:52
پروژه ساز و کاری “سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها” رونمایی شد
"محمدرضا کاویان‌پور" رئیس موسسه تحقیقات آب با ارائه گزارشی از جزئیات این سامانه گفت: سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب از سه بخش زیر سیستم پایش، زیر سیستم تصمیم‌سازی و زیر سیستم تحلیل تشکیل شده و به منظور جمع‌آوری داده‌ها برای مدیریت مخازن سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروژه ساز و کاری “سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها” در قالب هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدرضا کاویان‌پور” رئیس موسسه تحقیقات آب با ارائه گزارشی از جزئیات این سامانه گفت: سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب از سه بخش زیر سیستم پایش، زیر سیستم تصمیم‌سازی و زیر سیستم تحلیل تشکیل شده و به منظور جمع‌آوری داده‌ها برای مدیریت مخازن سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بر این اساس، هدف از طراحی این سامانه کشوری تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها و اطلاعات، پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بخش مدیریت سیلاب وزارت نیرو است.

این گزارش حاکی است، از خدمات سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب می‌توان به ارائه مستمر و برخط خدمات به بیش از ۲۰۰ کاربر از مجموعه‌های مختلف وزارت نیرو، پایش نتایج پیش‌بینی‌ها و تهیه و ارسال پیام‌های احتمال وقوع سیلاب به مراجع ذی‌ربط در وزارتخانه و بروز‌رسانی مستمر سامانه از نظر اطلاعات، امکانات و زیرساخت‌ها اشاره کرد.

همچنین مکمل بودن برای روش‌های سازه‌ای، زمان نسبتا کوتاه جهت پیاده‌سازی، سازگاری با محیط زیست و جامعه و هزینه کم و سود بالا از مزایای سیستم‌های پیش‌بینی و هشدار سیلاب است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=40018
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.