5

پروژه شیرین‌سازی ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز در حال انجام است

  • کد خبر : 122451
  • 25 بهمن 1402 - 10:00
پروژه شیرین‌سازی ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز در حال انجام است
وزیر نیرو با بیان این که وزارت نیرو به صورت ویژه وضعیت آبی سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کند، گفت: شیرین سازی ۱۰۰ هزار مترمکعب درشبانه روز در طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان در دستور کار است‌.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  دولت_ پاد، وزیر نیرو با بیان این که وزارت نیرو به صورت ویژه وضعیت آبی سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کند، گفت: شیرین سازی ۱۰۰ هزار مترمکعب درشبانه روز در طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان در دستور کار است‌. در این زمینه بسته‌ای از برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شده است، طرح تامین آب اضطراری از دشتک در همین راستا و به دلیل ضرورت تامین آب از منابع موجود در منطقه تا زمان تکمیل طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت، مطالعه و اجرا شده است.

به منظور اجرای این طرح، احداث و آماده سازی دستگاه‌های آب شیرین‌کن در دستور کار قرار گرفت، شیرین‌سازی آب در دشت هامون هیرمند از طریق سیستم اسمز معکوس (RO) که جدیدترین روش شیرین‌سازی در دنیاست صورت می‌گیرد.

حجم کل شیرین‌سازی هزار و ۱۵۵ لیتر در ثانیه است در مجموع حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز شیرین‌سازی آب در این طرح صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122451

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.