6

پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تربت‌حیدریه استانداردسازی شد

  • کد خبر : 39690
  • 12 دی 1399 - 18:17
پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تربت‌حیدریه استانداردسازی شد
"علی رستمی" در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از عملکرد آبفا در تامین آب کمی و کیفی شهرها و روستاهای شهرستان و اجرای شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و همچنین رفع بو از تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر قدردانی کرد.

به گفته فرماندار تربت حیدریه با اقدامات مناسب و به‌موقع آبفای خراسان رضوی، پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر از شرایط و استاندارد لازم  برای استفاده در بخش صنعت برخوردار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی رستمی” در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از عملکرد آبفا در تامین آب کمی و کیفی شهرها و روستاهای شهرستان و اجرای شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و همچنین رفع بو از تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به اجاره آب از دیگر منابع موجود برای رفع نیازهای شهروندان در پیک مصرف تابستان، خواستار تسریع در تکمیل پروژه فاضلاب شهر تربت‌حیدریه شد.

وی در همین رابطه از راه اندازی کارگروهی متشکل از فرمانداری، دفتر امام جمعه و آبفای شهرستان و پیمانکار فاضلاب تربت حیدریه برای تعیین اولویت اجرای پروژه با رعایت ملاحظات فنی و اجتماعی در نقاط مختلف شهر خبر داد و تاکید کرد: تصمیمات این کار گروه غیرقابل تغییر است.

رستمی همچنین با اشاره به برخی مشکلات حوزه آب روستایی شهرستان و وضعیت منابع اعتباری سال آینده، بر اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی هم مهمترین مشکل شهر تربت حیدریه را فرسودگی شبکه‌های توزیع آب اعلام کرد و یکی از راه های اصلاح و نوسازی شبکه‌های آب را استفاده از منابع مالی حاصل از تبصره‌های قانونی در اختیار شوراهای اسلامی برشمرد.
“سید ابراهیم علوی” از فرماندار و مدیرعامل آبفای شهرستان تربت حیدریه خواست از طریق گفتگو با اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه زمینه برقراری مجدد برخورداری از مزایای تبصره سه را فراهم آورند که فرماندار تربت حیدریه در این زمینه قول مساعدت داد.
وی با اشاره به وضعیت آب روستاها گفت: در پی اجرای طرح یکپارچه‌سازی خدمات در سطح شرکت آبفای شهری و روستایی با بکارگیری توان و ظرفیت نیروی انسانی و امکانات فنی، شاخص آب روستایی از منفی ۲۰ به صفر رسید، اما به دلیل مشکلات بسیار زیادی که وجود داشته است بایستی روند کار از چنان سرعتی برخوردار شود تا تربت حیدریه به شرایطی برسد که دیگر شهرستان‌های استان قرار دارند.
به گفته وی، رفع مشکل آب ۲۹ روستا در دستور کار قرار گرفته است که در چهار روستا حفر چاه و در مابقی اصلاح شبکه توزیع آب مدنظر است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39690
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.