3

پست و خط ۴۰۰ کیلوولت GIS جهان آرا در خوزستان وارد مدار شد

  • کد خبر : 61579
  • 28 مهر 1400 - 13:47
پست و خط ۴۰۰ کیلوولت GIS جهان آرا در خوزستان وارد مدار شد
"محمود دشت بزرگ" اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های انجام شده و توافق بین این شرکت و شرکت فولاد جهان آرا اروند، پست برق 400 کیلوولت شهید آبکار که به صورت GIS طراحی و احداث شده است، وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار (فولاد جهان آرا اروند) به عنوان اولین پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت GIS  استان در زمینه تامین برق مشترکان وارد مدار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود دشت بزرگ” اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های انجام شده و توافق بین این شرکت و شرکت فولاد جهان آرا اروند، پست برق ۴۰۰ کیلوولت شهید آبکار که به صورت GIS طراحی و احداث شده است، وارد مدار شد.
وی با اشاره به منحصر به فرد بودن این پست، افزود: پست شهید آبکار اولین پست GIS از نوع  ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت در زمینه تامین برق مشترکین  در خوزستان است که ۶۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و خط ۴۰۰ کیلو ولت آن نیز، ۶٫۵ کیلومتر مدار طول دارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان هدف از احداث این پست را تامین برق کارخانه فولاد جهان آرا اروند اعلام کرده که در مراحل آماده سازی پیش از تولید است.

 

نیروگاهیان

دشت بزرگ تصریح کرد: ارزش سرمایه گذاری احداث پست بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و هزینه احداث خط ۱۸ میلیارد تومان بوده و در مجموع بیش از ۷۱۸ میلیارد تومان برای راه اندازی این پست و خط هزینه شده که توسط فولاد جهان آرا تامین شده است.
وی با اشاره به رتبه دوم برق منطقه ای خوزستان در پیک مصرف بار بعد از تهران، گفت: برق منطقه ای خوزستان دومین مصرف کننده بزرگ برق کشور با بار بیش از ۸۵۰۰ مگاوات و نیاز مصرف ۹۹۰۰ مگاوات در کشور است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تاکید کرد: این شرکت با هر مجموعه‌ای که بنا داشته باشد اقدام به تولید و اشتغالزایی کند همکاری لازم را به عمل خواهد آورد و برق مورد نیاز آنها را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61579
  • نویسنده : حسن دهقاني
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.