3
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س):

پیکرمطهرشهید خوشنام دوران دفاع مقدس در نیروگاه شهیدسلیمی نکا آرام گرفت 

  • کد خبر : 68102
  • 18 دی 1400 - 20:46
پیکرمطهرشهید خوشنام دوران دفاع مقدس در نیروگاه شهیدسلیمی نکا آرام گرفت 
سيدمهدي رکابي مسئول امور ايثارگران نيروگاه شهيد سليمي نکا با اعلام اين خبر افزود: اين شهيد گمنام که 18 بهار را پشت سر گذاشته بود از شهداي عمليات کربلاي پنج است که در شمار پيکرهاي پاک جامانده رزمندگان در منطقه شلمچه تفحص و در نيروگاه شهيد سليمي تشييع و به خاک سپرده شد.

در دهه بصیرت و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهرشهید گمنام دوران دفاع مقدس در نیروگاه شهیدسلیمی نکا تشییع و در جوار یادمان شهدای نیروگاه آرام گرفت .

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نیروگاه نکا روی خط خبر، سیدمهدی رکابی مسئول امور ایثارگران نیروگاه شهید سلیمی نکا با اعلام این خبر افزود: این شهید گمنام که ۱۸ بهار را پشت سر گذاشته بود از شهدای عملیات کربلای پنج است که در شمار پیکرهای پاک جامانده رزمندگان در منطقه شلمچه تفحص و در نیروگاه شهید سلیمی تشییع و به خاک سپرده شد.

رکابی با بیان این نکته که نیروگاه نکا مشهد ۲۵ شهید در دفاع مقدس می باشد ادامه داد: به جهت بهره مندی همکاران از فیوضات معنوی شهدای دفاع مقدس، هماهنگی خاکسپاری یکی از شهدای گمنام در این مجموعه انجام شد که با موافقت ستاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران، پیکر پاک این شهید عزیز طی آیین باشکوهی و با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر روی دستان پر مهرکارکنان و میهمانان تشییع و در جوار یادمان شهدای نیروگاه آرام گرفت.

در ادامه مراسم محسن نعمتی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت ضمن تشکر از حضور گسترده همکاران و میهمانان در مراسم تشییع پیکر پاک شهید گمنام گفت: تجلیل از شهدای گمنام، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای انقلاب اسلامی است و به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی درعرصه های ملی و بین المللی بر قلل رفیع و منیع افتخار ایستاده است.

 

 

نیروگاهیان

نعمتی با اشاره به این نکته که عزت، آرامش و امنیت کشور مدیون خون شهدا است افزود: شهدا سرمایه و ذخایر عظیم هر ملتی هستند که با تقدیم جان خود آرامش و امنیت را به جامعه هدیه دادهاند و می بایست برای جامعه و نسل های آینده به عنوان الگو و اسوه قرار گیرند و بیان این مطلب، رسالت امروز ما است.

در این برنامه پیام محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این شهید گرانقدر قرائت شد.

خاطر نشان می شود نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دوران دفاع مقدس طی سه مرحله در ۱۵ آذر سال ۶۵، هفتم مهر ۶۶ و چهارم خرداد ۶۷ آماج شدیدترین حملات هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمبارانها ۲۵ نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند و ۹۳ نفر مجروح شدند، اما این نیروگاه علیرغم گستردگی خرابیهای ایجاد شده با همت بلند کارکنان خود دوباره احیا شد و اکنون با بیش از ۴ دهه بهره برداری همچنان بالنده و استوار در عرصه تولید برق در کشور حضور مؤثری دارد.

این نیروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه های حق علیه باطل در مجموع ۳۳ شهید و ۱۵۴ جانباز تقدیم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=68102
  • ارسال توسط :
  • منبع : نیروگاه نکا روی خط خبر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.