3

پیاده‌سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی حوزه آب در ۵۷ شهر و روستای اصفهان

  • کد خبر : 90146
  • 27 آبان 1401 - 21:18
پیاده‌سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی حوزه آب در ۵۷ شهر و روستای اصفهان
"حسین اکبریان" ضمن گرامیداشت روز GIS  و تقدیر از رئیس و کارشناسان این حوزه در شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: با توجه به رویکرد کار جهادی مبتنی بر دانش شرکت و اهمیت سیستم اطلاعات جغرافیایی در عرصه‌های مختلف فنی و پژوهشی صنعت آب و فاضلاب، گشایش عرصه‌های جدید در این حوزه، خدمات‌رسانی شرکت را ارتقا می‌بخشد.

سیستم اطلاعات جغرافیایی در ۵۷ شهر و روستای استان اصفهان در حوزه آب، فاضلاب و مشترکین، توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیاده‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اکبریان” ضمن گرامیداشت روز GIS  و تقدیر از رئیس و کارشناسان این حوزه در شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: با توجه به رویکرد کار جهادی مبتنی بر دانش شرکت و اهمیت سیستم اطلاعات جغرافیایی در عرصه‌های مختلف فنی و پژوهشی صنعت آب و فاضلاب، گشایش عرصه‌های جدید در این حوزه، خدمات‌رسانی شرکت را ارتقا می‌بخشد.
وی افزود: سیستم اطلاعات جغرافیایی در حوزه آب در ۲۴ شهر و روستا، در حوزه فاضلاب در۱۰ شهر و روستا و در حوزه مشترکین در ۲۳ شهر و روستا به طور کامل اجرا شده، و در  ۸۳ شهر و روستا نیز در حال اجرا است.
وی در خصوص برداشت اطلاعات تاسیسات آب و فاضلاب گفت: برداشت و پیاده‌سازی اطلاعات مکانی و توصیفی مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع‌آوری فاضلاب، احداث نقاط ماندگار بتنی در شهرها و روستاها و ثبت و به روزرسانی این اطلاعات در سامانه نجما از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در حوزه GIS شرکت است.

 

 

نیروگاهیان

اکبریان به فعالیت‌های انجام شده در حوزه مشترکین اشاره کرد و گفت: انجام برداشت اطلاعات مکانیزه مشترکان با تبلت شامل پیگیری تهیه نقشه و تصاویر ماهواره‌ای مکانمند شهر مورد نظر، آموزش نحوه برداشت اطلاعات و استفاده از نرم افزار به پیمایشگران برای برداشت اطلاعات مشترکان و خروجی گرفتن از داده‌ها و بارگذاری بر روی سامانه نجما  نیز موجب خدمات‌رسانی بهتر به مشترکان شده است.
گفتنی است روز جهانی S ) GIسیستم اطلاعات جغرافیایی) یک مراسم سالانه است که اولین بار در ۱۹ نوامبر ۱۹۹۹ توسط انجمن ملی جغرافیایی آمریکا و شرکت ESRI برگزار شد. از آن به بعد هر ساله در سومین چهارشنبه ماه نوامبر، این روز توسط همه افرادی که با تلفیقی از اطلاعات مکانی و توصیفی سرکار دارند در سراسر دنیا گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=90146
  • نویسنده : سميرا خدري
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.