2
در لایحه بودجه سال 1402 تصویب شد؛

پیش‌بینی اعتبار همکاری با کشورهای همسایه برای کاهش خسارات خشکسالی

  • کد خبر : 98095
  • 10 اسفند 1401 - 1:09
پیش‌بینی اعتبار همکاری با کشورهای همسایه برای کاهش خسارات خشکسالی
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره 15 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس، شرکت‌های وزارت نیرو را مکلف به پرداخت سالیانه ۷ درصد از درآمدهای خود برای اقدامات مشترک با کشورهای همسایه جهت کاهش خسارات ناشی از خشکسالی کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره ۱۵ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

 

نیروگاهیان

در بخش هزینه‌ای بند الحاقی یک آمده است: وزارت نیرو مکلف است نسبت به سیاستگذاری و نظارت بر توسعه تبادلات انرژی با کشورهای همجوار و پیاده‌سازی تفاهم‌نامه‌های متبادله با همسایگان درخصوص آبهای مشترک، برنامه‌ریزی و کاهش خسارتهای ناشی از تداوم خشکسالی های متوالی، بکارگیری فناوری‌های نوین آب و برق و پیاده سازی حکمرانی آب و برق اقدام نماید. (بخش درآمدی این بند نیز می گوید): برای اجرای این تکالیف کلیه شرکت‌های زیرمجموعه مکلفند با اعلام وزیر نیرو سالیانه تا هفت درصد(۷%) از درآمدهای وصولی خود(عملیاتی و غیرعملیاتی) را به حساب درآمد اختصاصی وزارت نیرو که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور ایجاد می شود واریز نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98095
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری خانه ملت

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.