4

پیشرفت صنعت آب و برق در گرو تعامل گسترده با مراکز دانش بنیان

  • کد خبر : 107142
  • 16 تیر 1402 - 0:35
پیشرفت صنعت آب و برق در گرو تعامل گسترده با مراکز دانش بنیان
مجید عمید پور در جلسه هم اندیشی پژوهشگاه نیرو، دانشگاه ها و صنعت آب و برق استان مرکزی ،بیان کرد: وزارت نیرو فضای بسیار صمیمانه ای برای ارتباط و همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی ایجاد شده است زیرا که معتقدیم دانشگاه ها می توانند به گسترش، رونق و پیشرفت صنعت برق کمک شایانی کنند.

رییس پژوهشگاه نیرو :رونق و پیشرفت صنعت آب و برق در گرو تعامل گسترده با مراکز دانش بنیان و دانشگاهیان است.

مجید عمید پور در جلسه هم اندیشی پژوهشگاه نیرو،دانشگاه ها و صنعت آب و برق استان مرکزی ،بیان کرد: وزارت نیرو فضای بسیار صمیمانه ای برای ارتباط و همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی ایجاد شده است زیرا که معتقدیم دانشگاه ها می توانند به گسترش، رونق و پیشرفت صنعت برق کمک شایانی کنند.

وی ادامه داد: در هر سازمان و نهادی که با برنامه ریزی و انگیزه، فعالیتی صورت گیرد بدون شک افق روشنی در پیش روی آن سازمان و نهاد خواهد بود.

عمید پور با اشاره به فعالیت های دوچندان صنعت برق برای تامین برق پایدار در فصل تابستان گفت: اگر لحظه ای برق از مدار خارج شود باعث بروز اختلال در زندگی مردم می شود.
وی بیان کرد: پژوهشگاه نیرو مرکزی برای ایجادشکوفایی ونو آوری است و برای تحقق این موضوع این پژوهشگاه با ارتقای اعتبار صندوق شکوفایی با جدیت از پروژه های پژوهشگران و دانشگاهیان حمایت می کند.
عمید پور به راه اندازی دفتر پژوشگاه نیرو و مراکز مطالعاتی در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با ایجاد این دفتر ارتباط قوی تری بین صنعت آب و برق و دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان در استان شکل می گیرد.
وی گفت:۱۷۰۰شرکت دانش بنیان و حدود ۶۰پارک تحقیقات در کشور وجود دارد که از پتانسیل های موجود می توان در راستای شکوفایی تحقیقاتی و نو آوری در صنعت آب و برق استفاده کرد

رییس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان مرکزی گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه نقش موثری در رشد و توسعه کشورها دارد.

 

 

نیروگاهیان

محمود محمودی افزود: ملزومات پیشرفت صنعت کشور بهره مندی از دانش روز و تجربه اساتید مجرب دانشگاهی است و در شرایط حال حاضر کشور این دو نهاد یعنی دانشگاه و صنعت لازم و ملزوم یکدیگرند و می توانند با همکاری و تعامل، گام های موثری را در شکوفایی اقتصادی کشور بر دارند.
وی با بیان اینکه صنعت برق ،صنعت خوداکتفایی است افزود: ۹۵درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور ساخته می شود.

رییس دانشگاه اراک گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزش عالی و در چند سال اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان شده است و پاسخگوی موضوعات فناوری و نیازهای جامعه‌نگر بوده‌اند، ولی این میزان کافی نیست و جای رشد بیشتری دارد و انتظار می‌رود بتوان این خلاها را در آینده نزدیک پر کرد.
مجتبی ذوالفقاری با اشاره به مهمترین چالش‌های حوزه پژوهش در کشور، افزود: پژوهش را باید در بخش‌های مختلف ببینیم و به سمت پژوهش‌هایی برویم که جامعه‌نگر بوده و برای جامعه امروز ما مورد استفاده است.

وی گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت برق در تجاری‌سازی انرژی با تبلیغات جذاب با بسیار مهم است و باعث بهینه سازی مصرف انرژی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=107142

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.