4
در استان بوشهر اجرا می‌شود

پیشرفت ۵۰ درصدی بزرگترین سد هسته آسفالتی ایران/ نخلستان‌ها و تالاب حله سیراب می‌شوند

  • کد خبر : 113637
  • 02 مهر 1402 - 2:30
پیشرفت ۵۰ درصدی بزرگترین سد هسته آسفالتی ایران/ نخلستان‌ها و تالاب حله سیراب می‌شوند
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی است و با توجه به ارتفاع 106 متری آن، بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور نیز محسوب می شود.

سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب، آب مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را تامین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی است و با توجه به ارتفاع ۱۰۶ متری آن، بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور نیز محسوب می شود.

جمشید تویل اظهار کرد: این سد بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است و نقش مهمی در کنترل سیلاب، بهبود کشاورزی و تامین حقابه های محیط زیستی دارد.

وی افزود: در این پروژه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام خواهد شد و هم اکنون همه جبهه‌های کاری آن فعال است.

تویل با اشاره به تکمیل بودن فرازبند و تونل‌های انحرف آب سد دالکی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی گالری پی سد در حال انجام است و همچنین خاک برداری سرریز سد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

نیروگاهیان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و خوشبختانه در دو سال اخیر روند تامین اعتبارات مورد نیاز بهبود یافته و امیدواریم با تخصیص منابع مالی، طبق برنامه پیش بینی شده در سال ۱۴۰۴ این پروژه را به مرحله آبگیری برسانیم.

تویل گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه سد دالکی هم اکنون ۴۶ درصد و پیشرفت فیزیکی کل طرح حدود ۵۰ درصد ارزیابی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=113637
  • نویسنده : حسین فیروزه
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.