4

پیشرفت ۸۷ درصدی طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک

  • کد خبر : 108761
  • 28 تیر 1402 - 22:50
پیشرفت ۸۷ درصدی طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک
کامران زندوکیلی اظهار کرد: آب شرب شهرستان اندیمشک، در حال حاضر از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و طی سال‌های گذشته با بروز شرایط خشکسالی که گریبان‌گیر تمام کشور بوده و به تبع آن افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش میزان آبدهی چاها، تامین آب این شهرها با چالش رو به رو شده است.

مدیر طرح‌های آبرسانی شهرهای شمال شرق خوزستان با بیان اینکه طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیشمک با ۸۷ درصد پیشرفت در مراحل نهایی تکمیل است، گفت: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک جهت تامین آب شرب ۵ شهر و ۲۱۷ روستا از رودخانه دز به میزان ۳۵٫۵ میلیون مترمکعب در سال تعریف شده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، کامران زندوکیلی اظهار کرد: آب شرب شهرستان اندیمشک، در حال حاضر از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و طی سال‌های گذشته با بروز شرایط خشکسالی که گریبان‌گیر تمام کشور بوده و به تبع آن افت سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش میزان آبدهی چاها، تامین آب این شهرها با چالش رو به رو شده است.

وی افزود: با توجه به این شرایط، اجرای بخشی از طرح جامع تامین آب شرب این شهرستان در قالب طرح اضطراری تامین آب در دستور کار وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح با هدف تامین ۱۷۰۰۰ متر مکعب آب شرب از منبع آب‌های سطحی رودخانه دز در تیرماه سال گذشته آغاز و در حال حاضر با پیشرفت ۸۷ درصدی در مراحل نهایی تکمیل است و امید می‌رود که همزمان با هفته دولت امکان بهره‌مندی از این طرح فراهم شود.

 

 

نیروگاهیان

مدیر طرح‌های آبرسانی شهرهای شمال شرق خوزستان بیان کرد: طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک جهت تامین آب شرب ۵ شهر و ۲۱۷ روستا از رودخانه دز به میزان ۳۵٫۵ میلیون مترمکعب در سال تعریف شده‌ است.

وی در پایان گفت: در این طرح تمامی اجزای طرح شامل اسکله آبگیر، خطوط انتقال، ساختمان‌های بهره‌برداری، خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال، اجرای خط انتقال برق و ساخت و نصب فیلترهای تحت فشار با وجود محدودیت منابع مالی در یک فرآیند جهادی با حداکثر سرعت و با استفاده از تمام پتانسیل‌های اجرایی انجام شده‌ است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=108761
  • نویسنده : بهراد قاسمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزرات نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.