3
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین خبر داد؛

پیشرفت ۹۴ درصدی فعالیت های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی

  • کد خبر : 76237
  • 12 اردیبهشت 1401 - 11:42
پیشرفت ۹۴ درصدی فعالیت های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
نیروگاه شهید رجایی دارای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با تولید بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود 4 درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده ونقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه تولید برق دارد.

علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی: تاکنون ۱۵ فعالیت تعمیرات اساسی،نیمه اساسی و بازدید دوره ای، از آغاز فصل تعمیرات در این نیروگاه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در تشریح فعالیت های مربوط به تعمیرات واحدهای این شرکت گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، از تعداد ۱۷ برنامه سالانه تعمیراتی، ۱۵ برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، مربوط به واحدهای سیزده گانه این شرکت، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و یک مورد تعمیرات اساسی هم در حال اجرا است.
فرهور افزود: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید در پیک مصرف برق تابستان، تعداد ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای برای واحد های ۱۳گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می شود که انجام و اتمام تعمیرات اساسی واحد ۲۵۰مگاواتی شماره یک بخار، آغاز این برنامه ها بود.
ایشان اظهار داشت: هم اکنون واحد شماره ۳ گازی نیروگاه برای انجام تعمیرات اساسی و RI تجهیز کمپرسور آن دردست تعمیرات قرار دارد که این فعالیت تعمیراتی هم تا پایان اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه با بیان فعالیت های تعمیراتی در نیروگاه بخار نیز اظهار داشت: همچنین در نیروگاه بخار نیز هم اکنون واحد شماره دو ۲۵۰مگاواتی نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره ای قراردارد.

علی فرهور در توضیح فرآیند برنامه ریزی برای انجام ۱۷ فعالیت تعمیرات واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه نیز گفت: هرساله نیازهای تعمیراتی واحدهای نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می شود که پس از بررسی و تایید برنامه ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحدها برای اجرای برنامه ها به این نیروگاه اعلام می شود.

نیروگاه شهید رجایی دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با تولید بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۴ درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده ونقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه تولید برق دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=76237
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.