6

پیشرفت۹۰درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهری نیروگاه اصفهان

  • کد خبر : 26128
  • 11 خرداد 1399 - 17:23
پیشرفت۹۰درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهری نیروگاه اصفهان
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: درتصفیه خانه پیشرفته این نیروگاه، فاضلاب در دو مرحله تصفیه خواهدشد.

با تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهری در نیروگاه اصفهان که تاکنون بیش از ۹۰درصد پیشرفت داشته است، روزانه ۱۳هزار متر مکعب آب صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری برنا در اصفهان، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: درتصفیه خانه پیشرفته این نیروگاه، فاضلاب در دو مرحله تصفیه خواهدشد. در مرحله اول مشابه سایر تصفیه خانه ها، فاضلاب خام تبدیل به پساب قابل رهاسازی در محیط و آب کشاورزی غیر مثمر می شود ودر مرحله دوم به منظور استحصال آب صنعتی، مراحل تصفیه تکمیلی انجام و علاوه بر چند مرحله گرفتن ذرات معلق و ضدعفونی، آب صنعتی با کیفیت بسیار بالا جهت استفاده در سیکل تولید بخار جهت توربینهای مولد برق نیروگاه، به دست می آید.

نیروگاهیان

سعید محسنی ادامه داد: با بهره برداری از این تصفیه خانه، صرفه جویی روزانه حدود ۱۳ هزار متر مکعب آب ایجاد خواهد شد که کمک شایانی به کشاورزان منطقه به عنوان استفاده کنندگان اصلی آب صرفه جویی شده خواهد بود و هر روز تاخیر در راه اندازی این تصفیه خانه ضرری جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان اظهار امیدواری کرد که باحمایت مسوولین و مقامات کشوری و استان اصفهان، تکمیل و راه اندازی این تصفیه خانه که بیش از ۹۰درصد پیشرفت داشته هرچه زودتر به بهره برداری برسد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26128

ثبت دیدگاه

  1. اصفهان با داشتن آب و هوای خوب واقعا نیاز داره به اینکه در مصرف آب برای کشاورزی صرفه جویی بشه تا همیشه زنده بمونه و تصفیه فاضلاب نیروگاه یک قدم بزرگی در ر
    همین راه است.
    کاش شهرهایی که حتی مثل اصفهان سبز هم نیستند همین کارو می کردند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.