1

پیش بینی افزایش ۵ درصدی مصرف برق در استان کرمانشاه/ تامین برق صنایع دغدغه اصلی برق غرب است

  • کد خبر : 133091
  • 20 خرداد 1403 - 10:32
پیش بینی افزایش ۵ درصدی مصرف برق در استان کرمانشاه/ تامین برق صنایع دغدغه اصلی برق غرب است
مهندس الفتی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و رییس جمهور اظهار داشت: صنعت برق از سه قسمت تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده که این سه جزء اصلی صنعت برق بوده و مکمل همدیگر می باشند. وی گفت: در قبل از دولت سیزدهم با خاموشی هایی مواجه بودیم که بعد از استقرار این دولت خاموشی ها به پایان رسید در واقع در این دولت ۹ هزار مگاوات بر

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نسیم کرمانشاه؛ مهندس الفتی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و رییس جمهور اظهار داشت: صنعت برق از سه قسمت تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده که این سه جزء اصلی صنعت برق بوده و مکمل همدیگر می باشند.

وی گفت: در قبل از دولت سیزدهم با خاموشی هایی مواجه بودیم که بعد از استقرار این دولت خاموشی ها به پایان رسید در واقع در این دولت ۹ هزار مگاوات برق به شبکه اضافه گردید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب بیان کرد: ظرفیت تولید برق کشور ۹۳ هزار مگاوات می باشد پیش بینی می شود که در سال جاری بالغ بر ۷۵ هزار مگاوات برق در پیک اوج مصرف شود که مصرف شبکه در حال حاضر که در ابتدای پیک قرار داریم حدود ۷۰هزار مگاوات است.

وی افزود: در جریان پیک مصرف اولویت صنعت برق بر عدم خاموشی در بخش خانگی بوده که نیازمند برنامه های در سطح صنایع، ادارات و بخش کشاورزی است که در این راستا از تغییر ساعت کاری ادارات پیش بینی می شود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف را شاهد باشیم.

الفتی نیا تاکید داشت: در بخش خانگی که ۵۰ درصد مصرف کشور را شامل می شود پویش انرژی با شعار ۱۵درصد کاهش مصرف در طی ۲۱ هفته راه اندازی گردیده است که نیازمند اطلاع رسانی به عموم مردم می باشد.

وی گفت: این پویش طی ۲۱ هفته اجرا می شود و کاربران می‌توانند تا پایان شهریور ماه با نصب اپلیکیشن “با انرژی” و مشارکت در این پویش، ضمن کاهش مصرف برق خود از جوایز نفیس آن برخوردار شوند و هدف از اجرای این پویش آن است که مشترکان، مصرف برق خود را بهینه کنند و مصرف برق بویژه در ایام اوج بار تابستان حداقل ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب ادامه داد: مشترکان خوش مصرفی که الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند تا ۲۰ برابر مصرف خود شامل بخشودگی می شوند و جوایزی نظیر خودرو، لوازم برقی و… به مشترکین خوش مصرف اهدا می گردد و برق مشترکاتی که از حد مجاز مصرف عبور کنند با نرخ آزاد محاسبه می گردد.

وی گفت: در بخش کشاورزی نیز صرفه جویی در دستور کار قرار دارد و مقرر گردیده که کشاورزان در طول روز ۵ ساعت چاه های خود را خاموش کنند بدین گونه که از ساعت ۱۱تا ۱۷ ظهر برق قطع و در مابقی ۱۹ ساعت مشمول برق رایگان شوند.

الفتی نیا در رابطه با چاه های برقی اظهار داشت: از ابتدای صدور پروانه بهره برداری تامین ۱۹ ساعت برق برای چاه های کشاورزی در نظر گرفته شده و اختصاص برق رایگان به این مشترکان فقط جنبه تشویقی بزرگ از جانب دولت دارد که امیدواریم رعایت کنند وگرنه برق آنها با قیمت آزاد محاسبه خواهد شد.

وی در ادامه تامین برق برای صنایع را از دغدغه های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: ۹۲ درصد صنایع کشور خرد و در بخش خانگی محسوب می شود که در پیک بار مصرف مشکل چندان جدی نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت برق غرب با اشاره به صنایع و کارخانه های پر مصرف، تاکید داشت: در پیک مصرف امسال توافق و تفاهم شده که شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ روز تعطیلی خود را به روزی غیر از روز جمعه بندازند تا مصرف خانگی دچار مشکل نشود.

وی گفت: در ابتدای پیک سال جاری ۸٫۵ درصد رشد مصرف برق را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که پیش بینی می شود این مقدار در استان کرمانشاه به ۵ درصد افزایش پیدا کند.

الفتی نیا بیان داشت: در ابتدای دولت سیزدهم مقرر گردید که دولت ۵ هزار نیروگاه تجدیدپذیر احداث شود که مناقصه این پروژه ها توسط سازمان انرژی های تجدیدپذیر انجام گرفت.

وی افزود: میزان تولید در برق غرب چهار هزار و ۴۰۰ مگاوات می باشد که میانگین برق مصرفی صنایع سه استان زیر مجموعه برق غرب۱۸۷مگاوات می باشد و در استان کرمانشاه این مقدار ۷۰مگاوات می باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب تاکید داشت: میزان مصرف برق در استان کرمانشاه ۹۹۰ مگاوات بوده که در سال جاری پیش بینی می شود این مقدار به یک هزار و ۵۵ مگاوات برسد.

وی در پایان چند توصیه برای مصرف بهینه برق داشت که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت: از کولر گازی استفاده نکنیم و اگر استفاده می شود بر روی دمای ۲۴درجه قرار داده شود، از دور تند کولر آبی استفاده نشود، در خروج از منزل وسایل روشنایی خاموش شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133091

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.