3

پیگیری فارس جواب داد/ خانه‌های بدون برق روستای حسن‌آباد روشن می‌شوند

  • کد خبر : 23978
  • 18 اردیبهشت 1399 - 18:22
پیگیری فارس جواب داد/ خانه‌های بدون برق روستای حسن‌آباد روشن می‌شوند
تعدادی از اهالی روستای حسن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب اقدام به ساخت واحد مسکونی از طرح زلزله با مجوز بنیاد مسکن شهرستان اسلام آبادغرب با رعایت حریم قانونی اعلام شده از طرف بنیاد مسکن و مهندسین ناظر آن اداره با رعایت تمام قوانین، کرده‌اند. حیدری افزود: این ساخت‌ و سازها بصورت قانونی انجام شده که امروز مشکل انشعاب برق تبدیل به یک مطالبه جدی برای آن‌ها شده است.

تعدادی از اهالی روستای حسن‌آباد شهرستان اسلام‌آباد غرب که به دلایلی هنوز موفق به برق‌دار کردن منزل خود نشده‌اند، با قول مساعد مسؤولان به‌زودی روشن می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تعدادی از اهالی روستای حسن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام‌آباد غرب اقدام به ساخت واحد مسکونی از طرح زلزله با مجوز بنیاد مسکن شهرستان اسلام آبادغرب با رعایت حریم قانونی اعلام شده از طرف بنیاد مسکن و مهندسین ناظر آن اداره با رعایت تمام قوانین، کرده‌اند.

براساس این گزارش، امتیاز آب و گاز برای تمام واحدهای مذکور اخذ و امتیاز برق خریداری شد، ولی تاکنون موفق به دریافت انشعاب برق نشده‌اند، چون که اداره برق اعلام کرده در حریم برق اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند.

حال، این افراد مرتب در بین ادرات سطح شهرستان سرگردان هستند هیچکس جوابگو مردم نیست در ضمن، چهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب نیز قول داده که در کوتاترین زمان برق منطقه وصل شود متاسفانه هیچ خبری تاکنون نشده است.

نیروگاهیان

با پیگیری‌های خبرنگار فارس، فرماندار اسلام‌آباد غرب در بازدید از روستای حسن‌آباد بخش مرکزی شهرستان؛ موضوع برخورداری عده‌ای از خانواده‌های این روستا از امتیاز برق را مورد بررسی قرار داد که این مسئله به‌عنوان یک مطالبه مردمی بالاخره منجر به بازدید میدانی مدیران ارشد برق استان و منطقه‌ای از محل این روستا شد.

در همین راستا اسدی، مدیر عامل برق منطقه‌ای غرب باتفاق مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ضمن بازدید میدانی از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

فرماندار اسلام‌آباد غرب در این بازدید خواستار مساعدت و همکاری مسؤولان در زمینه فراهم‌سازی شرایط لازم به منظور استفاده اهالی از نعمت برق برای خانه‌های خود که با مجوزهای اخذ شده از بنیاد مسکن در ایام زلزله اقدام به ساخت وساز کرده‌اند شد.

حیدری افزود: این ساخت‌ و سازها بصورت قانونی انجام شده که امروز مشکل انشعاب برق تبدیل به یک مطالبه جدی برای آن‌ها شده است.

وی اضافه کرد: عدم واگذاری امتیاز به مالکان این واحدها علاوه بر بروز مشکلات اجتماعی، جریان خدمت‌رسانی به آنان در این حوزه را با چالش مواجه ساخته است که از این‌رو از مسؤولان مربوطه انتظار داریم با بررسی و ایجاد یک راهکار مناسب، نسبت به حل و فصل این مشکل برای عزیزان روستایی اقدام کنند.

فرماندار اسلام‌آباد غرب خاطرنشان کرد: مطمئنا رفع مشکل مردم و توجه به خواسته‌های آنان در اولویت کاری تمام مدیران است.

وی از مدیران مرتبط در خصوص صدور مجوز برای ساخت و سازهای روستایی خواست، در اجرای کاربری‌های محتوای طرح هادی روستایی و به‌ویژه رعایت حریم قانونی برق و سایر خدمات حتما براساس استعلام‌های معموله از دستگاه‌های اجرایی عمل کنند که مردم در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

اسدی، مدیرعامل برق منطقه‌ای ضمن تشکر از فرماندار اسلام‌آباد غرب بابت پیگیری این مطالبه به‌حق مردمی از همه دستگاه‌ها به‌خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست در صدور مجوزهای ساخت و ساز نسبت به رعایت حریم ‌تاسیسات و بخصوص دکل‌های برق برابر استعلامات اخذ شده نهایت دقت را داشته باشند که در آینده شاهد بروز چنین مشکلاتی برای مردم نباشیم.

وی در ادامه قول مساعد داد، با هماهنگی با مرآتی در جهت حل و فصل این مشکل نهایت همکاری را داشته باشند.

اسدی در رابطه با حریم قانونی برق، اضافه کرد: حریم خطوط نیروی برق ردیف ولتاژ ۱۳۲ کیلوولت به صورت زمینی و برابر (۹) متر است وحریم خطوط نیروی برق ردیف ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت به صورت زمینی و برابر (۱۱٫۹) متر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23978

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.