3

چین: کرونا بر ساخت نیروگاه اتمی و فعالیت هسته‌ای ما تاثیری ندارد

  • کد خبر : 21769
  • 27 فروردین 1399 - 11:32
چین: کرونا بر ساخت نیروگاه اتمی و فعالیت هسته‌ای ما تاثیری ندارد

یکی از مقامات امنیت اتمی چین امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری بر پیشرفت ساخت نیروگاه اتمی در چین در کوتاه مدت نخواهد گذاشت و راکتورهایی که هم اکنون در حال کار هستند تحت تاثیر این ویروس قرار نگرفته‌اند. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری […]

یکی از مقامات امنیت اتمی چین امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری بر پیشرفت ساخت نیروگاه اتمی در چین در کوتاه مدت نخواهد گذاشت و راکتورهایی که هم اکنون در حال کار هستند تحت تاثیر این ویروس قرار نگرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تانگ بو، مدیر بخش بازرسی امنیت اتمی در وزارت اکولوژی و محیط زیست چین به خبرنگاران گفت: ساخت و ساز در تمامی ۱۵ واحد راکتور ناتمام از سر گرفته شده و هیچ‌یک از نیروگاه‌هایی که در حال کار بودند، در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت‌شان متوقف نشده است.
چین ابتدا قصد داشت تا پایان سال جاری میلادی کل ظرفیت اتمی‌ را به بالای ۵۸ گیگاوات برساند و ۳۰ گیگاوات دیگر در دست احداث دارد اما به خاطر تاخیر قبلی در پروژه و توقف در مصوبات جدید به این اهداف خود نخواهد رسید.

نیروگاهیان

چین ابتدا قرار بود در سال جاری میلادی دست‌کم شش پروژه اتمی جدید را تایید کند. تا پایان سال گذشته چین به طور کلی ۴۷ نیروگاه در حال فعالیت با ظرفیت ۴۸.۷۵ گیگابایت داشت.
جیانگ گوآنگ، مدیر بخش امنیت تشعشعات وزارت اکولوژی و محیط زیست چین در همین نشست گفت: چین به طور فعال به دنبال مکان‌های جدید برای ساخت تصفیه خانه‌های زباله هسته‌ای است و همچنین ظرفیت سه تاسیسات موجودش را توسعه می‌دهد.
وی افزود: چین ظرفیت تصفیه ۷۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب زباله هسته‌ای در یک سال را دارد به طوری که حدود ۴۵ هزار متر مکعب آن می‌تواند مجددا مورد استفاده قرار گیرند اما برای آنکه راکتور جدید آماده کار شود، باید تاسیسات بیشتری ساخته شود.
مقامات چین همچنین ۹ مکان بالقوه را برای یک برنامه تصفیه خانه زباله هسته‌ای زیرزمینی انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21769

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.