5

کاشت همزمان ۱۱۰ هزار اصله نهال در نیروگاه‌های حرارتی کشور/ توسعه ۱۰ درصدی فضای سبز نیروگاه‌ها

  • کد خبر : 45367
  • 23 اسفند 1399 - 15:45
کاشت همزمان ۱۱۰ هزار اصله نهال در نیروگاه‌های حرارتی کشور/ توسعه ۱۰ درصدی فضای سبز نیروگاه‌ها
"محسن طرزطلب"، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در این مراسم با تاکید بر اینکه کاشت این تعداد اصله سالانه منجر به کاهش دو هزار و 360 تن گاز دی‌اکسیدکربن خواهد شد، ادامه داد: آب مورد نیاز عمده این نهال‌ها از طریق پساب تصفیه شده تامین خواهد شد.

همزمان با روز گرامیداشت شهدا و هفته منابع طبیعی تعداد ۱۱۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای صنعت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی کشور کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن طرزطلب”، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در این مراسم با تاکید بر اینکه کاشت این تعداد اصله سالانه منجر به کاهش دو هزار و ۳۶۰ تن گاز دی‌اکسیدکربن خواهد شد، ادامه داد: آب مورد نیاز عمده این نهال‌ها از طریق پساب تصفیه شده تامین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کاشت این اصله‌ها منجر به توسعه ۱۰ درصدی فضای سبز نیروگاه‌ها شده است، تاکید کرد: این نهال‌ها جزو گونه‌های سازگار با هر منطقه بوده است و پیش از کاشت آنها استعلام‌های مربوطه از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست هر استان دریافت شده است.

 

نیروگاهیان

طرزطلب با تاکید بر اینکه در سال جاری برای تمامی طرح‌های اولویت‌دار نیروگاه‌های حرارتی مجوز ارزیابی اثرات زیست محیطی دریافت شده است، گفت: تا پاییز امسال بر اساس تبصره سه ماده ۱۱ قانون هوای پاک، در ۷۹ درصد نیروگاه‌های دولتی تجهیزات پایش آنلاین گازهای خروجی از دودکش نصب شده است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به برنامه این شرکت به منظور مدیریت روغن‌های آلوده PCBs در نیروگاه‌های کشور، گفت: از سال ۸۸ برای نخستین بار در کشور فرایند امحا، احیا و مدیریت روغن‌های آسکارل در دستور کار قرار گرفته است که در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد این روغن‌‌ها مدیریت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=45367
  • نویسنده : زهرا جعفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.